Allt känns väldigt bra nu!

Det känns skönt att vara hemma igen, att leva som man brukar och komma tillbaka till vardagen. När man är borta ett tag så uppskattar man saker hemma mycket mer. Och det är kul att blivit saknad av så många. Igår berättade Mari (chefen på gymmet) att till och med kunderna hade frågat vad jag höll hus. Den där stora starka tjejen som är här jämt och tränar är hon sjuk eller? Kul att jag gör intryck och syns!

I torsdags fick jag besök av Kim Döse, en kanotist från Kungälv som nummera är Eskimå kanotist. Det blev klart lagom tills hon kom hit. Mycket kul! Vilka besättningar vi kommer få! Så eftersom hon är här har det inte blivit lugnt på träningsfronten. Men det är verkligen kul att få sällskap på passen och köra stenhårt. Vi har tränat många timmar på gymmet då hon också har fått ett kort på Lok & motion nu. I torsdags blev det dubbla spinningpass med gym där i mellan. Det var tufft för benen och det blev inte bättre efter gårdagens pass! På förmiddagen köttare vi intervaller på löpbandet och roddmaskinen och på eftermiddagen blev det gym, tung styrka! Det känns väldigt bra på träningsfronten och jag är glad!

Snart ska vi in en runda till stan och träffa min kompis Emelie. Hinner dock inte med så lång tid i stan eftersom det är träning idag kl 12.30. Innebandy och core, sen får vi se om det blir något mer har inte riktigt planerat dagen. Kanske blir bio ikväll, vi får se. Det är ju damernas 3 mil ikväll också, den får man inte missa!

Kim och jag är BÄST!!

Borta bra men hemma bäst!

Nu är jag hemma igen, äntligen. Fy fan vilken lång helvetes resa. Lämnade hotellet i Sevilla igår kl. 11.00 . Vi åkte till flyget som inte låg så långt ifrån hotellet så med andra ord var vi i väldigt god tid för flyget skulle inte gå förrän 13.25. Sedan blev det en halvtimme försent men vi tänkte, äsch det gör inte så mycket det blir bara kortare väntan i Barcelona. Vi skulle nämligen vara där i 4 timmar. Vi åt lunch och gick runt och kollade i alla affärerna. Jag köpte en ny parfym. Bara en timme kvar nu tänkte vi. Vi gick bort och kollade på tavlan med alla avgångar och ser att vårt flyg är försenat 2 timmar! NEJ, jag vill inte! Men det var bara att gilla läget som Anders Karlsson hade sagt. Vi klev på flyget 2 timmar senare och tänkte, ja bara 3 timmar kvar nu. Men icke sa nicke, vi fick sitta på flyget 1,5 timme innan det ens startade på grund av tekniska problem. Och trångt och jävligt var det som vanligt. Jag fattar inte varför de kan bygga flygen åt oss lite större personer. Det blev ju inte bättre av att jag fick mitt handbagage nere vid fötterna och datorn under sätet. Plus att kärringen framför fällde ner sätet. Nej jag är inte det minsta bitter, haha :)

Vi missade precis tåget från Kastrup till Malmö och orkade inte vänta över en timme så jag och Krister fick ta taxi över och tillslut kom jag fram till Michaela där jag skulle spendera natten. Det var skönt att komma till henne och till en skön säng, men trots allt hade jag väldigt svårt att sova. Det var i alla fall trevligt att se henne en kort stund. Jag åkte ju på morgonen igen. Tågresan hem gick i alla fall bra. Skönt med mycket plats och ett tåg som
var i tid!

Hem för att äta och packa upp och tvätta och sen iväg till gymmet för att köra spinning. Det var mycket roligt att få komma tillbaka till gymmet igen. Även om vissa var väldigt retsamma och taskiga så vet jag att alla har saknat mig och tycker det är bra och kul att jag är tillbaka! Efter spinningen var det årsmöte på klubben och nu är jag hemma och sitter spänt framför TV:n och kollar på herrarnas skidstafett. Riktigt spännande, Sverige är i guldläge! Kör nu Markus!!!

Goodbye

I morse åkte de allra flesta tjejerna hem igen men jag är kvar till imorgon. Det kändes lite konstigt att säga hejdå. Vissa kanske man aldrig ser mer igen. Fast nu har jag vänner över nästan hela världen som jag kan hälsa på och det är ju alltid bra. Och vissa av tjejerna kanske jag träffar på tävlingar runt om i världen om jag också kommer dit.

Nu har jag precis tränat. Skulle egentligen rott ute på vattnet idag men det var för blåsigt så det blev roddmaskin. Idag valde typ alla att träna på roddmaskinerna för att det var så blåsigt så det var tur jag hann dit innan det blev fullt. Jag körde 4x1000m stenhårt och fy vad jobbigt det är! (It’s not a easy one som den sydafrikanska tjejen sa). Låg på tider mellan 3.29-3.34min. Jag hade syra i benen och det kändes som jag skulle spy och jag ville bara avbryta men jag fortsatte pressa på och försöka inte tänka på det. Nu är passet avklarat och jag kan bara softa fram till lunch.

Imorgon lämnar jag Sevilla. Är tillbaka i Karlskrona igen på onsdag, see you!

Fisa Team Cup

Igår och idag har det varit tävlingar här i Sevilla. Så vårt läger är avslutat och likaså tävlingarna. Själv var jag inte med och tävlade på regattan då Thor inte tyckte jag riktigt var redo för det och jag orkade inte diskutera med honom. Klart jag förstår honom att jag inte ska stressa med farten och så men jag hade ju haft förståelse för att jag hade kommit långt efter vinnaren och mitt mål hade varit att komma över mållinjen på ett bra sätt. Men nästa år kanske jag får vara med. Han har i alla fall sagt flera gånger att jag är en talang, jag har kroppen som en roddare behöver och jag har de fysiska kapaciteterna. Så han sa bara Du själv vill så kan Du nå riktigt långt och det är helt rätt det han säger.

Jag hade tänkt träna som vanligt under denna helg när de andra tävlade, men ack så blev det inte. Jag fick inte vara ute på vattnet under tävlingarna, gymmet fick ingen gå in i, roddmaskinsrummet fick inte heller användas så jag blev rätt lack. Igår eftermiddag efter tävlingarna kunde jag såklart sticka ut i roddbåten. Men idag blåser det mycket och jag har inte känt mig helt bra. Det känns som jag håller på att bli sjuk. Lite konstig i halsen och har ont i huvudet. Jag vill helst inte att det bryter ut för jag vill vara frisk när jag kommer hem igen eftersom jag får besök av Kim då. Så idag har varit en ganska seg och tråkig och jag har kommit på att jag saknar vissa saker där hemma så det ska bli ganska skönt att komma hem. Fast jag är inte hemma i Karlskrona igen förrän på onsdag. När jag är hemma i skitvädret kommer jag säkert vilja åka tillbaka hit igen. Hur som helst har det varit ett väldigt bra läger. Jag har lärt mig väldigt mycket, tränat mycket, lärt känna nya vänner och haft väldigt kul! Jag hoppas jag träffar flera av dem igen, kanske i Sevilla nästa år?

Sista kvällen med alla tjejerna här och det känns faktiskt lite sorligt. Vi ihar besökt en tapasbar i Sevilla men det blev inget långt besök för det var trångt och rökigt. Så vi gick tillbaka och åt mat på hotellet istället och nu har vi precis ätit glass. Det är dags att sova nu för imorgon måste jag upp och säga goodbye till alla!

Lite bilder från Sevilla

Gör ett nytt försök att visa er lite bilder från lägret

Balansövning, jag testar att ställa mig upp i båten

Dayna innan träningspasset

Kaisa från Estland och tränaren från Pakistan
Kaisa fyller år idag, så grattis!

Mer bilder kommer senare, nu är det dags att ta en gruppbild! Ciao!

Halv vilodag

Det var roddträning på förmiddagen, men bara lugn distansträning. Det har jag iförsig kört mestadels hela tiden eftersom jag inte har vanan i båten än. Så det blir mycket distans, teknik och balans. Idag fick jag träna själv utan någon följebåt för det fanns inte så gott om dem och det var inte lika kul. Började att köra ner i andra änden av kanalen och där var jag helt ensam och då känns det inte så kul om man skulle råka välta. Det började inte så bra, jag körde rakt in i vassen! Jag ska ju ro som in i vassen istället :) Sedan höll jag på att köra in i stora stockar som flöt runt i vattnet. Första gången jag fick syn på en stock böev jag rädd och trodde det var en krokodil. Så jag beslutade mig för att köra upp på banorna där de andra var sedan men där blåste det väldigt mycket. Fick sällskap ner bland krokodilerna av några tjejer sedan gick jag upp.

På eftermiddagen var vi fria från träning och det var skönt att göra något annat än att träna. Jag åkte med de norska tjejerna in till stan. Vi åt lunch där, köpte en god kaffe på Starbucks och sedan gick vi på shoppingtur! Jag hittade en mycket fin adidaströja. Då jag älskar adidaströjor och denna var blå och gul kunde jag inte motstå den eftersom jag aldrig sett någon sådan hemma. Ni får se en bild senare. Tänkte visat er lite bilder från tidigare dagar i Sevilla men tyvärr krabbar uppladdningen av bilderna så ni får vänta.

Ha det så bra i snökaoset, här har vi regn fortfarande!

Syreupptagningstest!

Nu börjar kroppen känna av att man är på träningsläger. Känner mig rätt sliten och trött just nu och syreupptagningstestet i eftermiddags tog slut på alla krafter jag hade kvar. Men det gick bra trots att jag var lite sliten och hade träningsvärk i kroppen sen gårdagens gymträning. Jag körde 4 min på 190 watt, 4 min på 220 watt och 4 min på 250 watt mellan dessa tog de laktattest och puls. Därefter var det 4 min max som gällde för att få reda på mitt VO2max. Jag låg på en snittfart på 1,40-1,41 / 500m och fick ett värde på 4,2 liter. Det var första gången jag gjorde det på roddmaskin och jag är mycket nöjd. Efter testet skulle jag springa lite lugnt, men det gick inte alls. Jag var så stum i benen och hade inga krafter kvar. Stapplade mig runt en bit sedan satte jag mig på motionscykeln istället.

På förmiddagen blev det lite lugnare träning på vattnet med lite balansövningar. Klarade till och med att stå upp i båten men tyvärr fick vi inte det på kort. Få ge er ett bildbevis en annan dag. Så min säkerhet i båten blir bättre och bättre för varje pass. Vi körde även lite coreträning efter rodden.

Nu skulle jag vilja fira dagen med en semla eftersom det är fettisdagen men inga semlor här inte. Men hoppas ni gottar er där hemma i Sverige, ät en semla åt mig också!

Nu är det snart dags för föreläsning, sedan är det middag!

Regnet fortätter i Sevilla

Vi har verkligen oflyt med vädret här, regnet fortsätter att ösa ner. Men hellre reng än vind tycker jag. Så idag har det ändå varit bra träningsväder för det var väldigt lite vind. På förmiddagen körde jag dubbel tillsammans med den Egyptiska tränaren. Hon satt bara i båten för att hålla balansen och kolla på mig. För att jag skulle känna mig mer avslappnad och trygg och inte behöva känna mig väldigt ostabil. Det gick bra och ibland klarade jag att balansera båten själv med årorna ovanför vattenytan. Efter ca en timme på vattnet så blev det gymträning med de svenska tjejerna. Det var kul att vara i gymmet och köra tung styrka tillsammans med Karin och Liv.

Eftermiddagens träning startade vi med ett kort test på roddmaskin. Man skulle köra 5 min och ligga på 160 watt. Med andra ord inte så anstängande. De mätte pulsen vatje min och jag låg mellan 143-146 under hela intervallen. En minut efter hade jag en puls på 106. Jag vet inte riktigt meningen med detta test och vet inte heller om det var bra eller dåligt men det är gjort i alla fall. Imorgon blir det antagligen VO2max test och det ska bli mer intressant. Efter testet idag så körde jag 8km distans i singeln. Det kändes mycket bättre och stabilare tyckte jag. Skönt att jag känner någon utveckling.

På tal om dåligt väder så är det inte särskillt bra i Vancover på OS heller. Det är tråkigt när det blir orättvisa förhållande pga vädret men så är det. Nu ska jag kolla på skidor och hålla tummarna för Charlotte Kalla! :)

Ha det så bra!

Dessa inställningar, det är en hel vetenskap!

Hela förmiddagen ägnade jag åt riggning och testning av min båt för att veta vad som var fel. Om det var fel på mig och min teknik eller om det handlade om inställningarna. Det är en helt vetenskap att veta hur man ska göra för att det ska bli bra. Men jag och Krister lär oss mycket av det också även om jag inte hann ro på förmiddagen. Jag ringde hem till pappa för att se hur allt var på min båt hemma och efter det så fick vi hjälp av Thor och ändrade en del sedan blev det lite bättre men jag rodde inte så mycket med de nya inställningarna.

Nu på eftermiddagen gick det mycket bättre. Jag kände mig tryggare och säkrare och fick till händerna och bladen i vattnet mycket bättre. Det var skönt att ha en båt med sig på hela passet för tyrggheten och slippa köra där det är massa andra roddare. Så nu känns det mer som det gjorde hemma, vilket är bra! Imorgon kommer Johan Flodin (tränaren från Jönköping) så det blir bra att få lite extra hjälp av honom också.

Idag har det varit uppehåll från regnet men tyvärr är det fortfarande kallt, ca 11 grader ute. Men vi från skandinavien är ju ändå rätt vana vid kylan men tjejerna från Portu Rico fryser ju ihjäl. Jag tyckte vi skulle ha läger där nästa gång istället och de tyckte dom var en bra idé! :)

Juast nu är hela hotellet fullt av idrottare. Det är nämligen ett maratonlopp här imorgon så det är fullt av taniga löpare. Keneyanerna och Etioperna lär ju också frysa!

Stort grattis till världens bästa pappa som fyller år idag! Puss och kram!

Regn, blåst, kallt och blodiga knogar

Så kan man sammanfatta dagen med fyra ord. Med andra ord inte lika bra som igår. Man brukar säga att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder men det finns sämre väder att ro i och det var det idag. Det var regn, blåsigt och kallt. Väldigt svårt för mig att ro på vattnet i sådant väder. Så det blev bara 4 km på morgonen sedan fick jag fortätta träningen inomhus på roddmaskin. På de 4 km hann jag få blodiga knogar men det beror väl på fel teknik. Fick sällskap av en duktig ungersk tjej på passet på maskinen och hon var imponerad av min styrka och roddmaskinskapacitet så det var ju alltid kul att höra.

Efter förmiddagsträningen fick jag se på min teknikfilm från rodden igår. Det var kul att se och jag fick lära mig mycket. Så på nästa pass har jag mycket att tänka på för att det ska bli bättre. Den engelska tränaren Penny är väldigt duktig på att förklara så man förstår. För mig handlar det först och främst om många timmar i båten för att det ska bli bättre.

På eftermiddagen körde de flesta roddmaskin pga vädret men eftersom jag hade gjort det på förmiddagen körde jag styrka i gymmet istället. Fick sällskap av de norska jenterna och körde deras styrkeprogram. Så det blev uthållighetsstyrka idag.

Hur är det där hemma? :)

Solen skiner i Sevilla idag

Roddträningen går bättre och bättre och det finns inget bättre än att träna i lugnt vatten och solsken. Det var ungefär 17 grader här idag så det var riktigt härligt att vara ute på vattnet när solen var framme och värmde i ryggen och ansiktet. Lite jobbigt med svallvågor från båtarna dock. Jag tycker även det är jobbigt att jag inte ser vart jag är påväg. Eftersom det är mycket folk ute på kanalen. Tänk om jag skulle krocka med en kanotist, det skulle vara en mardröm. Men det är antagligen kanotisten som får ont och inte jag. Men jag förstår ju hur det är att vara kanotist och hur jobbigt det kan vara med roddarna som inte ser vart de är påväg. Men nu sitter jag i sitsen själv, nu är det mig alla kanotister hatar :)

På förmiddagen blev vi filmade för att kolla på tekniken och analysera den sen. Så det kommer vi börja kolla på ikväll. Jag har rott lite över två mil idag och det känns i ändan för mig som inte är så van än. Men det blir väl bättre och bättre hoppas jag men jag vill inte slita ut kroppen för hårt i början. Nu är jag hungrig men jag får vänta lite tills innan maten serveras.

På plats i Sevilla

Resan hit gick bra men det var en mindre rolig dag. Det är aldrig särskillt roligt att resa ensam en hel dag. Startade hemifrån vid 7.30 och var på hotellet 21.30. Men som tur väl var så blev jag uppmött av ledaren Thor på flygplatsen så jag slapp leta efter en taxi och förklara vägen till hotellet. Jag fick både mat och ett hotellrum när jag kom fram.

Idag har vi ägnat mycket av tiden till att ställa in båtarna och provköra. Det tar verkligen tid att få allt på plats och rätt inställt. Det är verkligen inte som att sticka ut och paddla när man inprincip tar sin kanot och sin paddel och kör. Än så länge är inte riktigt alla tjejer på plats men det är ändå ett ganska stort gäng. De är både från Portu Rico, Estland, Norge, Pakistan, Sydafrika och Egypten. Men det kommer fler svenska tjejer ikväll sen vet jag inte om det kommer några fler. Så det är väldig blandning på folk och alla är väldigt trevliga! Vissa har stora erfarenheter inom rodden och är väldigt duktigt och vissa är nya i sporten precis som jag. Men ingen har rott så lite på vattnet som jag. Men jag ser det bara som en chans att lära mig väldigt mycket och det har jag rott redan idag. Fick lära mig mycket av en tränare från England om hur man kollar mycket inställningar på båten. Jag hade nämligen lite problem med årorna. Att den ena skar ner väldigt djupt i vattnet men nu är det nog bättre. Jag har ju ganska svårt att säga hur det känns och ser ut eftersom jag har rott så lite men efter några dagar ska det nog bli bra. Jag har i alla fall en likadan båt som hemma. Det kanske är Doris syster ;)

Tyvärr så regnar det här men det är i alla fall ingen snö och is ute. Jag hoppas ändå på bättre väder för något annat kan jag inte klaga på just nu. Snart är det dags för mat. Vi hörs mer en annan dag.

Kram Cissi

Kan någon klona mig?

Just nu hade jag velat klona mig själv. Synd att det inte går att vara på två ställen samtidigt. Ola Otfors, min gamla idrottslärare ringde mig nyligen och frågade om jag ville åka med till Trysil i veckan tillsammans med Galären. Jag hade fått, resa, boende, skidor och mat gratis. Men jag ska ju åka till Spanien på tisdag. Attans! Jag som älskar att åka skidor och som kanske vill jobba som lärare sen. Hade varit underbart att få vara med dom där! Snacka om otur med tyvärr går det inte att göra allt här i livet. Men det kommer bli bra i Spanien också!

Var förresten ute och åkte längdskidor idag. Det var en härlig känsla. Vilken bra träningen det är att åka längdskidor. Men det kändes att det var ett tag sedan jag åkte. Blev väldigt stel i ländryggen de två första varven. Men det blev i alla fall en mil i spåret.

Då var det helg igen

Tycker veckan har gått väldigt fort. Jag vet inte riktigt vad dagarna har tagit vägen. Jag var ju nyss på Blekinge idrottsgala. Men det är alltid skönt med helg och jag har inga direkta måsten i helgen. Men jag har bestämt mig för att ta en tur med längdskidorna i Bastasjö imorgon. Jag och mamma var där idag och gick en kort sväg och det var väldigt fint. Vi passade på att gå en runda när jag var ute och övningskörde. Det går faktikst bättre och bättre  och tur är väl det! :)

Jag har börjat packa idag. Ja, jag åker ju på tisdag redan och det känns skönt att ha det klart så jag slipper stressa med det i sista sekunden eller upptäcka att jag behöver tvätta massa saker. Det kändes så skönt att få ta fram lite sommarkläder. Jag älskar sommarkläderna! Det är ju faktiskt 15-20 grader så jag hoppas jag får användning av mina shorts, linnen och bikini. Jag vill bli lite brun tills jag kommer hem igen.

Bild från kanotläger i Sevilla 2008 - men denna gången bilr det rodd :)
Är lite sugen på att ta med mig en paddel också ;)

Maraton SM 2010 Karlskrona

Nu har förberedelserna inför Maraton SM börjat. Förra veckan hade vi vårt första riktiga SM möte och nu är allt i full gång. Den 19-20 juni kommer maraton SM gå i Karlskrona. Det kommer bli en riktigt bra tävling och en folkfest över hela staden! Vi har riktigt mycket idéer och saker på gång inför tävlingen. Så jag hoppas Du kommer hit och tävlar eller hejar om du inte är kanotist. Kajakklubben Eskimå har ju faktiskt tre riktigt vassa maraton kanotister. Michaela Jonsson som tog JEM och JVM silver i somras, Jacob Holst som kom 8:a på EM och vann Dalslandskanal och Ilona Jonsson som tog NM guld och kom 5:a på WC. Så bor du i Karlskrona tycker jag du ska heja fram dom som vinnare i sommar!

I samband med tävlingen kommer det även vara ett breddläger för ungdomar i åldern 13-17 år och där kommer jag vara huvudansvarig tillsammans med Jacob. Det kommer bli ett riktigt bra läger med glädje, gemenskap och upplevelver. Inget du får missa om du är kanotist och är mellan 13-17 år!

Det kommer mer information om tävlingen senare med hemsidor och grejer.

Jag hoppas du kommer!

Se Michaela Jonsson tävla på maraton SM i Karlskrona

Överkörd

Just nu känner jag mig överkörd av en traktor eller snöplog eller något liknande. Min kropp är helt mörbultad. Visst är det skönt med lite träningsvärk men i nästan hela kroppen samtidigt kan vara lite jobbigt. Men jag ska inte klaga, det är bra styrkepass Åsa har skrivit till mig. Tyvärr har jag inte fått så bra flyt på rutinen av passen än och det lär ju inte bli bättre nästa vecka när jag ska till Sevilla på roddläger. Men vi kanske får tid till att styrketräna själva också, det vore ju ganska bra i alla fall. Det ska bli så skönt att komma iväg till lite vårvärme och sitta i en roddbåt igen. Jag är trött på vintern här hemma nu och självklart kommer det bara mer och mer snö. Det lär dröja länge innan det är rodd eller paddelbart här hemma.

5 dagar kvar!

Idrottsgalor och mycket annat

I torsdags kväll kom Ilona och Michaela hit med tåget från Malmö. Anledningen till att de kom redan på torsdag kväll var för att vi under fredag förmiddag skulle ut till lite företag och ragga sponsorer. Så mellan 9.30-14.30 hade vi ett späckat schema där vi besökte telenor, first hotell och 4sign bland annat. Än så länge är inget konkrakt påskrivet men någon form av samarbete var de flesta med på.

Efter detta var det av till Ronneby brunn på blekinge idrottsgala. Hela familjen Velin och Jonsson åkte dit. Jag och Michaela var ju nominerade. Jag till årets unga ledare och Michaela var nominerad till årets kvinnliga idrottare, årets ögonblick och Sydöstrans guldmedalj. Det bjöds på tre rätters middag, underhållning och priutdelningar. Tyvärr fick jag inte priset som årets unga ledare. Jag deppar inte ihop för det utan ska fortsätta jobba hårt med ungdomarna i klubben. Däremot blev Michaela årets kvinnliga idrottare. Det var riktigt kul att hon fick det! Det var hon verkligen värd! Annars var det lite för mycket priser till Mjällby tycker jag. Men en helt klart lyckad kväll! Vi var ganska trötta efter dagen så vi gick och la oss lagom efter galan. Vi sov ju på hotellet där.

Vaknade upp ganska tidigt och gick upp för att äta hotellfrukost. Sedan vidare tillbaka till Karlskrona för ett träningspass på Lok&motion. Jag körde spinning och core för flera av de aktiva och några av föräldrarna. Mycket kul att se alla! Efter det vidare upp till bryggareberget för att äta lunch med gänget på utkiken. Efter det åkte vi hem till Lösen och jag fixade i ordning det sista förberdelserna inför kvällens Eskimågala.

Alla började ramla in och vi hälsade välkommna till kvällens Eskimågala. Det bjöds även här på tre rätters middag, prisutdelningar och tal. Själv höll jag ett tal om min kanotresa i Eskimå. Det var mycket uppskattat. Fast inte bara talet, hela festen var uppskattad och lyckad! Vid 22.30 började föräldrarna och de yngre dra sig hemåt. Medan vi seniorer stannade kvar och dansade någon timme sedan tog vi taxi in till stan och fortatte dansa hela natten! Vilken klubb, vilken helg, jag älskar er!

Söndagen blev en ganska lugn dag. Jag, mamma, Ilona och Michaela åkte till varmbadhuset på förmiddagen. Sedan åkte vi hem och kollade på film och åt middag. Sen var det dags för systrarna Jonsson att bege sig till Malmö igen. Själv åkte jag in till gymmet för att vara instruktör till ett gäng ungdomar som spelar golf. Körde ett cirkelträningspass för dom. Efter det körde jag body balance för egen del. Var såå nära att somna på avslappningen. Och jag somnade tidigt igårkväll också. Det har varit en tuff men rolig helg! :)

Michaela och jag minglar och dricker champagne på Blekinge idrottsgala

Helene och pappa skrattar och har kul på Blekingeidrottsgala

Ilona och jag under middagen

Michaela Jonsson "kraftpaketet" blev årets kvinnliga idrottare

Jag och Michaela på Eskimågalan

Ola och Anna

Michaela fick ännu fler priser och presenter för hennes prestationer