Idrottsgalor och mycket annat

I torsdags kväll kom Ilona och Michaela hit med tåget från Malmö. Anledningen till att de kom redan på torsdag kväll var för att vi under fredag förmiddag skulle ut till lite företag och ragga sponsorer. Så mellan 9.30-14.30 hade vi ett späckat schema där vi besökte telenor, first hotell och 4sign bland annat. Än så länge är inget konkrakt påskrivet men någon form av samarbete var de flesta med på.

Efter detta var det av till Ronneby brunn på blekinge idrottsgala. Hela familjen Velin och Jonsson åkte dit. Jag och Michaela var ju nominerade. Jag till årets unga ledare och Michaela var nominerad till årets kvinnliga idrottare, årets ögonblick och Sydöstrans guldmedalj. Det bjöds på tre rätters middag, underhållning och priutdelningar. Tyvärr fick jag inte priset som årets unga ledare. Jag deppar inte ihop för det utan ska fortsätta jobba hårt med ungdomarna i klubben. Däremot blev Michaela årets kvinnliga idrottare. Det var riktigt kul att hon fick det! Det var hon verkligen värd! Annars var det lite för mycket priser till Mjällby tycker jag. Men en helt klart lyckad kväll! Vi var ganska trötta efter dagen så vi gick och la oss lagom efter galan. Vi sov ju på hotellet där.

Vaknade upp ganska tidigt och gick upp för att äta hotellfrukost. Sedan vidare tillbaka till Karlskrona för ett träningspass på Lok&motion. Jag körde spinning och core för flera av de aktiva och några av föräldrarna. Mycket kul att se alla! Efter det vidare upp till bryggareberget för att äta lunch med gänget på utkiken. Efter det åkte vi hem till Lösen och jag fixade i ordning det sista förberdelserna inför kvällens Eskimågala.

Alla började ramla in och vi hälsade välkommna till kvällens Eskimågala. Det bjöds även här på tre rätters middag, prisutdelningar och tal. Själv höll jag ett tal om min kanotresa i Eskimå. Det var mycket uppskattat. Fast inte bara talet, hela festen var uppskattad och lyckad! Vid 22.30 började föräldrarna och de yngre dra sig hemåt. Medan vi seniorer stannade kvar och dansade någon timme sedan tog vi taxi in till stan och fortatte dansa hela natten! Vilken klubb, vilken helg, jag älskar er!

Söndagen blev en ganska lugn dag. Jag, mamma, Ilona och Michaela åkte till varmbadhuset på förmiddagen. Sedan åkte vi hem och kollade på film och åt middag. Sen var det dags för systrarna Jonsson att bege sig till Malmö igen. Själv åkte jag in till gymmet för att vara instruktör till ett gäng ungdomar som spelar golf. Körde ett cirkelträningspass för dom. Efter det körde jag body balance för egen del. Var såå nära att somna på avslappningen. Och jag somnade tidigt igårkväll också. Det har varit en tuff men rolig helg! :)


 
Michaela och jag minglar och dricker champagne på Blekinge idrottsgala


Helene och pappa skrattar och har kul på Blekingeidrottsgala


Ilona och jag under middagen


Michaela Jonsson "kraftpaketet" blev årets kvinnliga idrottare


Jag och Michaela på Eskimågalan


Ola och Anna


Michaela fick ännu fler priser och presenter för hennes prestationer


Kommentarer
Postat av: kim

trågigt att inte du fick priset, jag vet hur du sliter. Men ett stort grattis till michis!



Vad fina ni alla var:) du passade kanon i den blå klänningen:) och söt var du också. men det är ingen nyhet.



kör hårt cissi, massa pussar

2010-02-01 @ 14:46:24
URL: http://dkim.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0