Pain

Mina fötter mår inte bra av utekvällen, har sån satans skoskav! Men det var värt smärtan! Men det blev ingen långpromenad idag inte, har knappt varit utanför dörren. Lämnade bara Michela på bussen i morse. Annars har jag bara legat med min dator i min säng typ hela dagen och så har jag pluggat. Snart läst ut min bok i ledarskapen och så har jag fixat på uppsattsen. Så har jag sovit lite till såklart, 4 timmars nattsömn kändes lite för lite. Och nu under natten försvinner det en timme eftersom man ställer om klockan, typiskt. Men det blir skönt med långa ljusa kvällar fram över. Känns förresten som söndag idag, tror det beror på att man inte har gjort så mcyekt. Men det är väl tur att det inte är det, utan är en dag på lovet kvar imorgon. Men nu är det dags att sova.

Godnatt allihopa!

image7

I love dancing!

Lyckad kväll!

Vilken lyckad vecka det har varit och den har verkligen gått fort. Men det gör det väl alltid när man har roligt och man kan inte ha annat än roligt när Michela är här. Och veckan avslutades verkligen bra!

Det blev middag på PM igår med kompisar från skolan. Det var en överraskning för Cornelia som hade fyllt 18 år. Snacka om att hon blev chockad när hon fick syn på oss där. Hon visste ju bara om att hon skulle träffa Siri och Olivia men vi var ju fler än så. Sen gick vi hem till Cornelia en stund och inväntade småtimmarna. Danne och Joel kom dit efter ett tag och vi följde med dem till stan.

Det var dock svårt för alla att komma in eftersom inte alla hade fyllt 18 än. Så några fick tyvärr bege sig hem medan vissa hade lite tur! Jag och Michaela dansade iaf satan på piraten! Det var verkligen tur att vi var där annars hade det varit ganska dött. Kul att dansa och driva med alla killar som var där, haha! Men shit vad ont jag hade i fötterna. Det är inte smart att ha nya högklackade skor UTAN strumpor! Kunde inte ens gå hem från busshållsplatsen och nu kan jag inte ha vanliga skor på mig heller. Så igår sprang vi barfota på den svinkalla asfalten hem från bussen.

Och nu har Michela åkt hem, hon åkte kl 9.35 så det blev inte många timmars sömn i natt. BARA 4 TIMMAR!! Är lite seg nu, men borde göra lite annat, typ plugga. Men jag får väl sova ett tag till snart sen får jag plugga när jag är piggare annars somnar jag nog med boken i handen. Fast det finns det risk för ändå. Men uppsattsen kanske jag kan pilla lite med, det är roligare och jag är snart klar.

Puss och Kram / Cissi

Ibland funkar det!

Det gick grymt bra att paddla i morse. Det är så härligt när allt bara stämmer och man bara flyger iväg. Kändes som tekniken satt bra och jag kunde köra på hårt hela passet. Då var jag lycklig :)

Men på eftermiddagen var det desto segare. Kände mig sliten fårn förmiddagen och resten av veckan. Men det går ju inte alltid bra och jag tror bara man ska ta med sig de bra sakerna från dagen. Därrför ska jag komma ihåg hur bra det gick i förmiddags.

Skulle försöka plugga lite när jag kom hem efter träningen, men det gick väl sådär tycker jag. Matten var bra jobbig och svår, så den la jag ner. Jag orkade inte läsa i någon av böckerna som jag måste läsa och uppsattsen vet jag inte vad jag ska skriva på. Istället fastnade jag vid datorn. Har lyssnat på massa sorglig och romantisk musik och kollat på några video snuttar på youtube. Blev sugen på att lägga mig i en soffa och kolla på alla mysiga filmer som, tictanic, the notebook och pearl habour det är verkligen mina favoriter!

Jag är nöjd med dagen därför unnade jag mig lite godis nu ;) Det tycker jag att jag är värd!

Imorgon blir det en rolig kväll, ser fram emot det!

Puss och kram / Cecilia

Våffeldagen

Träningen går kanon och vi tränar på som satan! Igår blev det två paddelpass i K2 med Michaela och gym på kvällen. Idag blev det också två paddelpass, det var skönt att det var så lungt på vattnet idag. Till sklinnad från igår när det blåste satan på vissa ställen. Snart ska vi köra vårt tredje pass, ska springa om någon timme eller så. Måste bara vila magen lite efter att vi har tjockat i oss våfflor! Mycket gott :)

image6

Våfflor är gott!

En vecka med Michela

Idag har jag paddlat på förmiddagen. Det var väldigt kallt men det var inte lika blåsigt som igår. För min del får det hellre vara hallt än blåsigt. Så länge det inte blir is. Min ena hand var helt bortfrusen när vi körde , i alla fall första halvtimmen av passet. Aj vad ont det gjorde, men det vara bara att bita ihop och köra. Jag är ju inte den som brukar frysa om händerna och klaga! Och eftersom det gick så bra idag tänkte jag inte så mycket på det, bara i vilan.

I veckan blir det hårdträning på klubben så jag hoppas på bra väder. Men det blir nog bra vilket som eftersom Michaela kommer. Vi brukar ju lösa det mesta tillsammans. En heeel vecka men Michis hos sig, kan inte bli bättre påsklov då! Hon om sisådär 4 timmar och får ta taxi från stan för vi har besök från Växjö hemma. Men innan dessblir det goding middag. Lammkotletter och klyftpotatis med nån god sås :) undra förresten om Karlolina Klüft äter mycket klyftpotatis, haha!

image4
image5

Du och jag Michaela <3

Påsk eller jul?

Det är ingen vanlig påsk, var är solen? vårblommorna? fågelkvittret? påskäggen?  och alla påskkärrningar? Man vill inte vakna och titta ut genom fönstret och se fullt med snö på påskafton. Man kan ju undra om det är påsk eller jul? Känns lite sent att snön ska komma nu, den är ju flera månader försenad! Så det blev inget påskmotiv på mitt ägg i morse. Jag ritade en tomte och skrev god jul på det, haha!

Det räcker inte med att snö det blåser typ storm med. Så det blev ingen paddling idag inte. Istället blev det backlöpning i Rödebybacken. Det var jobigt, särskillt med en massa snö. Tanken var att vi skulle köra ett pass till, men det var låst i Sunna hallen. Så vi åkte hem, tränade lite MAQ hemma istället.

Resten av dagen har jag bara slappat och pluggat lite. Det känns bara som jag har gått och väntat.. men jag vet inte riktigt på vad. Väntan på en riktig påsk tror jag.

image4

Jag och Karin förra påsken ;)

Vad är vänskap för dig?

Friendship isn't how you forget, but how you firgive
Not how you listen, but how you understand
Not how you see, but how you feel
Not how you let go, but how you hold on!

image3

För mig är vänskap något väldigt vikigt som man inte klarar sig utan,
något som är viktigare än kärlek!

Jag är glad över alla mina vänner, nämner inga namn
men ni vet vilka ni är <3

En VÄN är någon som vet allt om än men ändå tycker om än!

Puss och kram till er

Städa, städa varje fredag...

Det märks väl att jag inte städat varje fredag. Fanns ju en del att plocka med. Har ju tagit hela dagen, men jag har väl fastnat lite vid datorn då och då också. Det är viktigt med lite pauser ibland.

Men nu är det typ helt klart bara några småsaker jag ska plocka bort från bänken. Har till och med en bäddad säng till min gäst som kommer på söndag - Michaela! Så nu har jag gjort fint bara för dig. Så du är varmt välkommen hit, fast det är du ju alltid! Dörren står alltid öppen för alla mina vänner =)

Min bästa Michela

Michela Jonsson

Det ska bli ett bra påsklov här hemma med mycket träning och roliga stunder med dig!

NV 2 <3

Påsklovet har börjat, eller det började ju redan igår för vi hade studiedag då. Studiedagar är väl till för att studera vilket jag hade tänkt att hinna med, men nej så blev det inte. Istället blev det träning på gymmet vid 10 tiden och efter lunch paddlade jag och Emma K2. Det gick rätt bra tycker jag, men det är lite segt med såmycket kläder på sig. Jag vill ha vårvärme nu, ingen jävla snö!

Åkte hem och fixade och åt lite lätt. Sen var det dags att bege sig igen. Träffade Olivia inne i stan sen gick vi och åt middag på resturang. Det blev Casablanca, efter att vi kollat på Montmatre som tyvärr var fullbokat. Men det var god mat på Casablanca också. Jag åt pasta med fläskfilé, svamp och ädelostsås.

Sen gick vi till Natalie på Pantarholmen där det var klassfest. Det blev ett litet pinsamt stopp på vägen,men dte gick bra. Alla i klassen var pigga och glada och sjöng gärnet på singstar! Det var inte lätt, men det var roligt! Jag älskar verkligen min klass, de är så underbart gäng. Synd bara att inte Sebbe och Rebecca inte kunde komma. Lite besviken på Sebbe som inte orkade ta sig dit..

Det blev en välförtjänd sovmorgon idag, mycket skönt. Och nu hela familjen på att storstäda! Jag har börjat med att rensa min gardrob, det finns alltid en del att slänga. Man använder inte allt, vill hellre ha lite nya kläder. Dags att återgå till städningen, så det blir klart =)

Puss och kram / Cissi

Back in Sweden

Nu är jag hemma i Sverige igen kändes ganska skönt att komma hem på söndagkvällen efter den långa resan. Det blev många timmar på resande fot för att ta sig hem. Dagen började med att min väckareklocka inte ringde på morgonen när jag skulle kliva upp, så jag blev väckt av Krister som skulle skjutsa mig till flygplatsen. Flög upp och slet på mig alla kläder och sprang iväg. Sa inte ens nått till killen som jobbade i receptionen på hotellet så han sprang efter och frågade vilket rum jag bodde i, haha! Men det var ju betalat sen innan men ändå...

Första bytet var i Madrid, shit vilken stor flygplats!! Tur att jag hade två timmar på mig till nästa avgång. Där åt jag min oerhört äckliga och dyra frukost. Okej, juicen var god men den var väl inte värd 35 kr! Sedan fick jag leta reda på gaten jag skulle till. Fick åka tåg för att ta mig till rätt ställe.. ja det var inte som hemma iaf. Men det gick bra och när jag kom till gaten hörde jag massa svenskar och tog förgivet att jag var rätt!

Satte mig på flyget och sov flera timmar, fanns inget bättre att göra. Orkade inte plugga så mycket så det blev mest sovande och musiklyssnande. Sen stod jag på Arlanda med min packning och checkade om den på nytt för att ta flyget till Ronneby. I väntan på flyget blev det en fet hamburgare på MAX och en magnum till efterrätt =) Det var riktigt gott när man var så hungrig. var förresten en ny magnum jag testade, choklad med smak och kanel och nått annat. Tyckte den var god! Värd att testa!

Sista biten av resan gick också bra och pappa mötte upp mig på flygplatsen. Kom hem och bjöds på god svensk mat, fick kroppkakor som mormor hade gjort dagen innan. Det var mycket gott!

Det var trevligt att träffa alla i skolan idag.. men annars är det ju inte särskilt kul i skolan. Men jag fick elitkläderna idag, en riktigt mysig Adidas overall. Kommer bo i den, satte på mig den direkt och nu ligger jag här och myser i den. Nu är jag lixom tillbaka till verkligheten och har massa att plugga. Det är aldrig kul! Och det är inte kul att komma till Karlskrona när det regnar och snöar och blåser och är allmänt dåligt! Här kan man inte glida runt i shorts eller klänning inte.. Jag längtar efter riktig härlig vår här nu =)

Har saknat min Emma i Sevilla, så snart kommer hon hit på besök så vi kan prata av oss lite! <3

Cissi Velin

Strålande solsken i Spanien

Jag har verkligen haft tur med vädret när jag varit här. De senaste dagarna har man paddlat i linne eller sport topp och det är verkligen skönt. Inte som hemma när man får slita i det rusikga vädret med paddeljacka och flytväst och grejor. Träningen har gått bra här och det har ändå blivit några mil i kanoten. Mellan passet har jag pressat lite i solen, jag menar man får ju passa på att njuta när man är här och så jag vi spelat lite boll och så.

Idag har jag pratat med en norsk man som kan allt om rodd. Jag fick massa uppgifter av honom och han tyckte deffenitivt att jag skulle flytta till Strömstad och börja på roddgymnasiet och satsa på det. Flytta vet jag ju inte om jag vill, jag trivs ju kanonbra hemma och jag vill inte släppa kanoten heller. Men det är klart att det hade varit kul att testa rodd. Särskillt när det är så många som tror på än =) Jag har längden och storleken och med det verkar man kunna komma långt. Jag ska i alla fall kontakta dem i Strömstad och åka dit för ett besök är det tänkt. Se hur det är, testa lite och så. Imorgon ska jag testa lite rodd här med. Vi får väl se hur det går, haha!

Det börjar lida mot sitt slut på lägret. När jag kommer hem är det ju inte många dagar i skolan innan det är påsklov och då kommer Michaela ner på besök så det blir kul.

Snart ska jag ut och träna, blir löpning denna eftermiddagen. Kommer nog vara varmt att springa. Men man ska inte klaga på värmen.

Ha det gott!

Cecilia Velin

Sevilla

Nu är jag nere i Sevilla på träningsläger och allt är mycket bra här. Kom hit i fredagskväll tillsammans med Pelle. Vi blev hämtade på flygplatsen sen åkte vi till hotellet och checkade in. Efter vi hade ätit lite tog vi en runda in till stan för att leta upp resten at kanotgänget.. det var inte lätt vill jag lova vi fick gå långt för att hitta dom!

Spanska mästerskapen har pågått här under helgen så¨det har varit väldigt mycket folk här. Så det tog väldigt lång tid att få mat härom dagen. Men nu är det bra igen.

Vädret är ju kanon och det är kul att paddla så jag ska inte klaga. Har dock lite ont i halsen men det verkar gå åt rätt väg. Hoppas det är borta imorgon när jag vaknar.

NU har jag tyvärr inte tid att berätta mer. Ska på möte!

Men vi hörs :)

Tuff helg!

I helgen var det tester och träning med klubben. Jag gillar verkligen inte tester, kan må dåligt flera dagar innan jag ska göra dem. Eller jag går runt och tänker på det i alla fall. Och rätt som det var var det lördag morgon och det var dags att springa coopers på Västra mark. Och det gick över mina förväntningar, sprang på 13.12min vilket var en oerhör förbättring. Då kanske skidåkningen har gett en del =)

Men testerna var inte slut... dags för styrketester på Rosenholm lite senare. Det är inga direkta favoritövningar vi kör. Men jag är glad över att jag slog Jacob och Pelle på brutalbänken, lätt som en plätt!  Så där var jag bäst av alla. De andra testerna gick också helt okej.

Det var inte lång vila innan det var dags att dra ut kanoten och köra de förbaskade paddeltesterna i stormen. Usch det var inte särskilt kul. Men det var bara att gilla läget som Anders Karlsson hade sagt.. Det gick inte så dåligt ändå. Efter paddlingen blev det inte mycket till vila.. duschade och bytte om och sen stack vi in till stan och åt kebab, vilket var mycket gott efter en sådan dag. Sen var det lasergame för hela slanten. Och vårt lag vann alla matcherna. Jag var faktiskt näst bäst, efter Pelle. Han kunde tydligen det, som allt annat.

Blev lite pengar över som vi köpte gotte för efteråt.. så vi umgicks lite på klubben, men stämningen sjönk. Men jag, Pelle, Joel och Danne gjorde nått åt saken. Det blev ett besök på piraten och dans hela natten =) Det är alltid lika kul att dansa och träffa folk!! Men man blir lite trött dagen efter... och så är jag så trött på skolan.. Men det är bara att bita ihop!

Ska verkligen bli skönt att åka till Spanien, åker redan på onsdag till Stockholm. Sedan flyger jag och Pelle till Sevilla på fredagen. Jag har hört att det är varmt och skönt där =)