Snart är det sommar, men vart är värmen?

Imorgon är det första juni och det känns fortfarande som vi är i början av maj. Det är ingen värme i varken luften eller vattnet. Men jag hoppas den kommer på riktigt i sommar. Jag tror den gör det. Oavsett så kommer det bli en kanonsommar. Jag längtar efter så mycket och nu börjar det snart.

På torsdag åker jag till Malmö. Det blir K4 träning med tjejerna och steg 2 utbildning.
Veckan där på tar de studenten och på fredagkvällen åker jag till Nyköping på kanottävling.
Veckan efter det börjar breddlägret "Maraton summercamp" och under helgen är det Maraton SM och därefter fortsätter lägret fram till torsdagen under midsommar veckan.
Sedan är midsommar och på onsdagen veckan efter börjar vår SM uppladdning.
Sen åker vi till Luleå och kör SM en hel vecka.
Sen blir det Kebnekaise och efter det har jag mycket planerat men jag tar bara halva sommaren åt gången :)

Ska snart träffa Mari och planera lite angående Maraton SM. Du som bor i Karlskrona, kom och titta den 19-20 juni när tävlingarna görs upp.

Förresten Eskimå tog 2 guld och 1 silver i helgen på maraton NM! Michaela, Ilona och Jacob stod för dessa medaljer. Härligt jobbat!

Woooho!

Jag tog körkort i måndags för er som inte vet. Så nu är jag mest ute och kör bil och har inte tid att blogga :) Haha nej men det känns i alla fall underbart! Kunna ta bilen till träningen eller andra aktiviteter när man vill nästan. Och igår fick jag vara taxi åt mamma och pappa. Vi var nämnligen på WIPs 10 års jubleum på Scandic. Vilken fest! Men så blir det ju när Peo är i farten. Ikväll ska mormor och morfar på fest och jag ska vara taxichaffis igen. Än så länge tycker jag ju det är roligt.

Nu måste jag fixa lite lunch sen ska jag ta hand om en skolklass på kanotklubben. Tur att det är fint väder idag!

Summer feelings

Det känns verkligen som sommar nu eller åtmintone idag. Det har varit en bra dag idag och tiden har bara runnit iväg. Det är väl så när man har haft kul. Hoppas inte sommaren försvinner lika fort bara även om jag kommer ha kul. Idag hade vi tjejpaddling på klubben och alla tjejer verkade ha kul. Det blev lekar, bad, paddling och korvgrillning.

Åhh vad jag älskar sommaren!!

Bild från Jönköping

Jag är närmst i bild. Inte så bra focus på mig men dock jävligt cool :)

Maraton SM 19 & 20 juni

Det börjar närma sig och planeringen är i full gång.

Har du facebbok kan du alltid kika in på vårt maraton SM evenemang http://www.facebook.com/event.php?eid=122958444400939

Det kommer bli en toppen tävling! Du kommer väl?

Längtar till sommaren!

Känner på mig att denna sommaren kommer bli så bra. Det är mycket jag har att se fram emot i sommar. Kanot SM i Luleå är en av de stora händelserna som jag är laddad inför. En veckas tävlande tillsammans med världens bästa klubb och världens bästa tjejer! Då är det upp till bevis att visa vilka som är BÄST! Oavsett är NI världens bästa!

Kan också avslöja att jag ska bestiga Kebnekaise med två av dessa. Michaela, Kim och jag ska upp på toppen. Jag älskar äventyr så det ska bli mycket spännande. Jag är otroligt glad och laddad inför sommaren som är på ingång.

Körskoleslärare mjölkar en på pengar

Jag är så trött på att körskolelärare bara vill att man ska köra lektion efter lektion för att dom ska tjäna pengar. De tvingar än mer eller mindre till att köra fast man inte har några större brister. Jag hade körlektion idag och det gick bra. Det ända dåliga var att jag inte höll alla hastigheter till punkt och pricka och att jag glömde att kolla om det kom något tåg när jag körde över järnvägen på väg ut mot amiralen. Det är ju inte saker jag behöver ha flera lektioner att öva på utan det räcker ju med att jag tänker noga på det när jag kör upp. Men tydligen inte! Jag hade bokat av några lektioner men så kunde jag inte göra. Vad gör man när en lärare mer eller mindre tvingar än. Det är omöjligt att säga ifrån så nu fick jag boka en lektion till igen. De vill bara tjäna en massa pengar. Fy fan vilket helvete det är att ta körkort! Jag har i alla fall klarat teoridelen nu och snart slipper jag lektionerna också! :)

BLÄ FÖR KÖRSKOLELÄRARE!!

Nu ska jag till gymmet och vara tränare sen blir det biceps/bröst pass!

Årets första kanottävling

I helgen var jag i Jönköping och tävlade. Årets första kanottävling för min del.
Det var väldigt kul och gick bra för alla. Jag presterade mycket bättre än förväntat. Hade iförsig inte några förväntniningar eller krav på mig själv men jag blev förvånad att det gick så bra. Ni kan läsa mer på http://eskimaresor.blogg.se

Jag orkar inte skriva mer nu nämligen, kanske berättar mer imorgon isåfall.

Snacka om äventyr

I tisdags morse samlades jag tillsammans med alla Galären elever och lärare som skulle ut på hajk. Vi var ca 13 personer. Det var soligt och fint och havet låg som en spegel till en början. Jag fick börja köra följebåten och det var rätt gött att sitta i båten och sola och äta lite medan de andra paddlade. Vi gjorde ett lunchstopp efter två timmar borta på Ivö som inte ligger så långt ifrån Tromtö. Därefter fortsatte vi vår tur och jag fick ta över Olas kajak. Vi gick i land på Haglö där vi skulle bo över. Gjorde upp läger, lagade mat och hade det väldigt bra i solen och framåt kvällen satt vi framför lägerelden.

Att sova i tält är väl inte det skönaste som finns men jag sov hyfsat bra ändå. Det var lite kallt ibland men jag överlevde. Jag vaknade ganska många gånger under natten och ville att det skulle vara morgon. Tillslut var klockan tillräckligt mycket för att gå upp och äta frukost. Gröten som jag kokade var den godaste någonsin. Efter vi hade ätit, packat ihop så var det dags att ge sig av.

Idag blåste det betydligt mer än igår och alla klarade inte den starka vinden och de stora vågorna. Den ena efter den andra välte och någon hoppade som kände att de inte klarade det. Båten körde på grund och det blev kaos. Tillslut var både sjäräddningen, kustbevakningen, räddningstjänsten och folk från kanotklubben ute på havet. De skulle transpotera in alla kanotister för det blåste för mycket på Danmarksfjärden. Men inte för en envis tjej som mig, jag ville inte åka båt så jag paddlade i de två meter höga vågorna och den kraftiga motvinden. Det var en utmaning och ett äventyr och sånt gillar jag och det gick galant! Som tur väl var så gick det inte illa för någon annan heller så det var ju lite komiskt att det skulle bli sån cirkus över detta.

Det blev trots allt en bra hajk! Här kommer lite bilder från dagarna.

Vi är inte lagidrottare!

Vilken tuff och bra träningsdag tillsammans med tjejerna. Vi började dagens träning ute på klubben. Testade K4an och bestämde hur vi skulle sitta. Vi testade två olika ordningar och kom fram till att vi ska sitta; Kim, Ilona, jag och sen Michaela. Det känns bäst för alla! Efter förmiddagspasset med lite olika fartökningar så åkte vi till västra mark för att springa. Det blev lite intervaller på banan och sedan lite reaktionssnabbhet och spänst/styrka. Det vat ett fotbollslag där samtidigt och tränade och deras tränare sa. "Värst vad no springer" "Ja, och vi har paddlat idag också sa jag" "Ja det gäller att träna hårt sa han och tittade på de skadade killarna på bänken" Jag svarade; "Ja vi är ju inte några lagidrottare i alla fall". De har ju inte riktigt koll på vad hård träning är!

På eftermiddagen blev det ett K4 pass till. Vi måste ju få så mycket tid som möjligt i båten tillsammans. Det blev 10x2 min. Kanske inte låter så långt eller så jobbigt men de var de jobbigaste 2 minutarna jag har kört! Var helt död och mina armar kändes som spagetti, fast 1500kg tunga sådana. Men det kändes riktigt bra och bättre lär det nog gå. Med ännu mer samträning och lite mer paddelvana för mig och Kim.

Nu är jag verkligen trött. Ska snart sova, ska bara se klart slutet på Wallanderfilmen. Imorgon är det dags för testuppkörning på körskolan sedan blir det paddling, gym, paddling. Yeehooo! Får väl se vad morgondagen mer har att erbjuda.

MICK!

Nu har alla Eskimåtjejerna kommit hit till Karlskrona. Kim kom igårkväll lite senare än beräknat för tåget var försenat. Men jag gick till gymmet under tiden så det var lugnt. Hade självklart varit roligare att få sällskap av Kim men det gick fint ändå och jag kan meddela att jag har träningsvärk idag för jag har inte kört bröst och biceps på väldigt länge men nu har jag börjat igen eftersom Mari har skrivit ett nytt program till mig.

I morse blev det ett K2 pass med Kim i regn och kyla. Men det gick fint ändå. Har väl lite att jobba på fram till SM men det viktiga är att vi vet att vi kan. Vi visade ju alla sist på NM i somras. Nästa helg är det dags att visa alla igen. Då ska vi vara med på ett testlopp under tävlingshelgen i Jönköping. Vi har dock inte paddlat alls lika mycket som de andra. Men vi är starka och har viljan, vill vi så kan vi!

I eftermiddags anlände Ilona med tåget och vi åkte direkt till gymmet. Det blev cirkelträning för oss. Gud så svettigt och jobbigt det är. Mycket bra träning som passar alla!

Vi åkte hem och fixade maten och inväntade Michaela och Helene. Michaela hade nämligen kört ett maratonlopp i Ängelholm idag. Så sen åt vi både tacos och efterrätt, mums! Har även smidit på en bra plan till sommaren men det får vara en hemlighet än så länge. Kan bara avslöja att det var Michaelas galna idé! :)

Nu är vi trötta och ska sova för imorgon väntar massa träning! Ska bli spännande att köra K4!

Halkan

Idag har jag gjort halkan i Olofström. Det gick bra och var roligt, dock inte det roligaste i mitt liv. Men jag kanske hade väldigt höga förväntningar eftersom alla säger att det är så kul! Det fick bli vilodag idag eftersom jag var iväg hela dagen så kör jag två pass imorgon istället. Imorgon kommer kanske Kim tillbaka hit igen om hon inte får hoppa in och jobba isåfall kommer hon på lördag. Ilona och Michaela kommer också på lördag eftermiddag/kväll så på söndag och måndag blir det K4 träning. Ska bli mycket kul!

Nästa vecka ska jag förresten ut på hajk med Galärens friluftsliv. Ola, min gamla idrottslärare behövde en lärare till och frågade om jag ville ställa upp. Så eftersom att jag tycker det är kul och samtidigt tjänar lite pengar på det så ställde jag upp. Fick dock skjuta lite på min uppkörning tack vare det men det är väl inte hela världen.

Nu är det väl dags att äta igen, måste ju följa kostupplägget Mari har skrivit till mig. Vi har dock inga ägg hemma så jag vet inte riktigt vad jag ska äta nu... hmm, vi får väl se vad kylen har att erbjuda.

Kim is here!

I fredags kom Kim till Karlskrona och dagarna har gått fort sedan dess. I helgen var det loppis för hela slanten på Eskimå. Det gick mycket bra och vi drog in dryga 60 000kr. Vi har såklart tränat en hel del också. Både paddling, gym och spinning. Idag har det varit en fullspäckad dag, en Cissi-dag så att säga men jag fick sällskap av Kim idag.

Först blev det dubbellektion på körskolan, sedan ett bra och effektivit gympass och därefter gick vi upp till Krister på Eken och åt lunch. Dagen fortsatte med paddling för elever på Piggelinen och snabbt iväg till marinen för spinningpass efter det. Tro inte att jag kunde pusta ut efter det, nej nej. Vidare ner till gymmet för tränarjobb på gymmet med Oliwer och Philip.

Men jag är piggare än vanligt, kanske för att Kim är här och ger mig enegri. Jag verkar dock bara ta enegi från henne så trött som hon är morgon och kväll :) Imorgon eftermiddag lämnar hon stan men hon är åter på fredag igen!