Snacka om äventyr

I tisdags morse samlades jag tillsammans med alla Galären elever och lärare som skulle ut på hajk. Vi var ca 13 personer. Det var soligt och fint och havet låg som en spegel till en början. Jag fick börja köra följebåten och det var rätt gött att sitta i båten och sola och äta lite medan de andra paddlade. Vi gjorde ett lunchstopp efter två timmar borta på Ivö som inte ligger så långt ifrån Tromtö. Därefter fortsatte vi vår tur och jag fick ta över Olas kajak. Vi gick i land på Haglö där vi skulle bo över. Gjorde upp läger, lagade mat och hade det väldigt bra i solen och framåt kvällen satt vi framför lägerelden.

Att sova i tält är väl inte det skönaste som finns men jag sov hyfsat bra ändå. Det var lite kallt ibland men jag överlevde. Jag vaknade ganska många gånger under natten och ville att det skulle vara morgon. Tillslut var klockan tillräckligt mycket för att gå upp och äta frukost. Gröten som jag kokade var den godaste någonsin. Efter vi hade ätit, packat ihop så var det dags att ge sig av.

Idag blåste det betydligt mer än igår och alla klarade inte den starka vinden och de stora vågorna. Den ena efter den andra välte och någon hoppade som kände att de inte klarade det. Båten körde på grund och det blev kaos. Tillslut var både sjäräddningen, kustbevakningen, räddningstjänsten och folk från kanotklubben ute på havet. De skulle transpotera in alla kanotister för det blåste för mycket på Danmarksfjärden. Men inte för en envis tjej som mig, jag ville inte åka båt så jag paddlade i de två meter höga vågorna och den kraftiga motvinden. Det var en utmaning och ett äventyr och sånt gillar jag och det gick galant! Som tur väl var så gick det inte illa för någon annan heller så det var ju lite komiskt att det skulle bli sån cirkus över detta.

Det blev trots allt en bra hajk! Här kommer lite bilder från dagarna.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0