Guld-dag!

Dagen började med ett paddelpass i soliga och fina Karlskrona. Idag fick jag sällskap av Cajsa (en kanotist från Lödde) på passet så det var extra kul. Så vi körde ett bra pass tillsammans i K2. Tuffa maxlopp stod på programmet. Det är alltid lite svårt att köra maxlopp tillsammans med någon man aldrig har paddlat med innan men jag tyckte det gick bra. Efter passet testade jag på däckvält för första gången, och ja jag orkade faktiskt välta ett 200kg däck helt själv! Efteråt sa jag till en liten kille som gick förbi och tittade "såg du vad stark jag var"! :)

Hem för att äta lite lunch och ta det lugnt en stund i solen. Sen var det dags för nästa träningspass. Det blev gym tillsammans med hela eliten. Riktigt kul och bra pass! Jobbigt det är att köra marklyft men det ska det nog vara när man lyfter 120kg :)

Efter passet gick några av oss upp till stan för att ta en glass. Det blev årspremiär på glassiären och mjukglassen var lika god som vanligt! Tur att jag tog en liten glass för den annars hade jag inte orkat. Och deffinitivt inte orkat äta mat efteråt. Och man vill ju inte missa oxfilé och klyftpotatis som det bjöds på hemma, supergott! Men det gick ner det också och efter det blev jag supertrött och somnade i min säng. Nu har jag kollat på körslaget och tagit det lugnt och funderar på att snart göra mig klar för att sova. Skulle inte vara några problem att sova nu även om jag somnade en stund innan.

Imorgon är det nya tag och jag ser fram emot en lika bra dag!

Fanclub på Loket

Idag när jag vaknade var jag ovanligt trött och hade enorm träningsvärk i benen. Så jag satte eller ställde mig inte upp i onödan utan la mig i sängen och sov lite till efter jag ätit frukost. Sen satte jag igång och fixa med lite saker här hemma och det var eftermiddag och redan dags att åka in till gymmet.

När jag kom fick jag en paddelbild på mig utskrivet på ett A4. Det var två pensionärer som hade lämnat den i recpetionen. Bilden var tagen från gårdagens paddelpass. Så himla gulligt av dom! De måste ha saknat mig :)

Och jag fortsatte att må bra och vara glad på gymmet. Körde spinning med brandmännen och de är alltid lika goa och sa att de också hade saknat mig. Efter det var det dags att köra styrketräning för ett härligt gäng barn och ungdomar. Det är så kul att köra med dom!

Nu är det snart dags att sova... tack för idag!

Sydafrika - en upplevelse!

Kunde inte lägga upp vidoklippet här på bloggen nu, vet inte varför.
Men ta en titt på länken ovanför om ni vill se hur jag hade det i Sydafrika :)

Hemma på svensk mark igen!

Sista dagarna i Sydafrika längtade jag faktiskt hem till allt här hemma, framförallt min familj och vänner. Hade dom kommit ner till Sydafrika hade jag kunnat stanna ett tag till för det var ett underbart ställe. Åker gärna tillbaka! Och eftersom jag aldrig besteg Table Mountain så har jag ju en anledning att åka dit igen :)

Resan hem gick bra, men var lång! Vi lämnade huset strax innan kl 12 för att vi ville vara i god tid (flyget gick inte förrän 16.15 och det tar bara en timme till flygplatsen). Men vi vet att allt kan hända i Sydafrika och allt sker inte så anabbt här så det är bättre att ha gott om tid. När vi kom till flygplatsen vägde jag min väska eftersom jag var orolig över vikten på den. Och ja den var lite för tung, vägde 26 kg.

Sen gick vi till en disk för att få pengar tillbaka på kläderna vi hade köpt. Man får nämligen tillbaka på skatten om man visar upp kvitton och kläderna man hade köpt. Så det var bara att rota i väskan och visa. Plus att jag plockade ut en del och la i mina två handbagage för att slippa övervikt. Fick tillbaka typ 700kr så det var ju bra. Med andra ord 700kr att shoppa för hemma, hehe! JA, jag har blivit shoppinggalen!

Vi kunde sluta vara nervösa. Vi klrade incheckningen utan övervikt. Vi som hade varit så oroliga för detta. Dumt att oroa sig i förväg egentligen. Sen var det dags att klvia på flyget och fara hemåt. Resan gick bra men det var segt. Att resa i nästan 30 timmar från dörr till dörr är inte direkt kul. Men det var helt underbart att komma hem.

Tänk er själva att mötas av hela ens familj! Och inte bara det, de hade köpt fina rosor, fixat värsta fina affischerna med bilder på mig från resan där det stod "välkommen hem Cissi" och över detta hängde det ballonger. Herregud så gulligt! Man kan ju tro att jag har varit borta ett år men det har bara varit 2 månader. Sen kom mormor och morfar på middag. Och de hade också en fin blomma med sig :) Snacka om att bli välkomnad och vara efterlängtad!

Idag har jag bara tagit det lugnt och haft det bra och träffat mina favoriter i gymmet. Fitness-temet hade poseringsträning och möte och jag var där och tjuvkikade och fick krama alla mina favoriter. Och så tog jag med mig lite fika som vi avslutade med. Fortsätte kvällen hemma hos Mari på middag tillsammans med Annika. Så mysigt att få träffas igen.

Det känns väldigt bra att få vara hemma igen, ni är underbara allihopa!

Vackra rosor och nya gardiner :)

De fina bilderna på mig som pappa hade fixat :)

Borta bra men hemma bäst :D