Hemma på svensk mark igen!

Sista dagarna i Sydafrika längtade jag faktiskt hem till allt här hemma, framförallt min familj och vänner. Hade dom kommit ner till Sydafrika hade jag kunnat stanna ett tag till för det var ett underbart ställe. Åker gärna tillbaka! Och eftersom jag aldrig besteg Table Mountain så har jag ju en anledning att åka dit igen :)

Resan hem gick bra, men var lång! Vi lämnade huset strax innan kl 12 för att vi ville vara i god tid (flyget gick inte förrän 16.15 och det tar bara en timme till flygplatsen). Men vi vet att allt kan hända i Sydafrika och allt sker inte så anabbt här så det är bättre att ha gott om tid. När vi kom till flygplatsen vägde jag min väska eftersom jag var orolig över vikten på den. Och ja den var lite för tung, vägde 26 kg.

Sen gick vi till en disk för att få pengar tillbaka på kläderna vi hade köpt. Man får nämligen tillbaka på skatten om man visar upp kvitton och kläderna man hade köpt. Så det var bara att rota i väskan och visa. Plus att jag plockade ut en del och la i mina två handbagage för att slippa övervikt. Fick tillbaka typ 700kr så det var ju bra. Med andra ord 700kr att shoppa för hemma, hehe! JA, jag har blivit shoppinggalen!

Vi kunde sluta vara nervösa. Vi klrade incheckningen utan övervikt. Vi som hade varit så oroliga för detta. Dumt att oroa sig i förväg egentligen. Sen var det dags att klvia på flyget och fara hemåt. Resan gick bra men det var segt. Att resa i nästan 30 timmar från dörr till dörr är inte direkt kul. Men det var helt underbart att komma hem.

Tänk er själva att mötas av hela ens familj! Och inte bara det, de hade köpt fina rosor, fixat värsta fina affischerna med bilder på mig från resan där det stod "välkommen hem Cissi" och över detta hängde det ballonger. Herregud så gulligt! Man kan ju tro att jag har varit borta ett år men det har bara varit 2 månader. Sen kom mormor och morfar på middag. Och de hade också en fin blomma med sig :) Snacka om att bli välkomnad och vara efterlängtad!

Idag har jag bara tagit det lugnt och haft det bra och träffat mina favoriter i gymmet. Fitness-temet hade poseringsträning och möte och jag var där och tjuvkikade och fick krama alla mina favoriter. Och så tog jag med mig lite fika som vi avslutade med. Fortsätte kvällen hemma hos Mari på middag tillsammans med Annika. Så mysigt att få träffas igen.

Det känns väldigt bra att få vara hemma igen, ni är underbara allihopa!




Vackra rosor och nya gardiner :)




De fina bilderna på mig som pappa hade fixat :)































Borta bra men hemma bäst :D

 

 


Kommentarer
Postat av: Emilia m.

så himla fina bilder saknar dig puss och kram!

2011-04-05 @ 16:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0