Back in Sweden

  

Nu är jag hemma i Sverige igen kändes ganska skönt att komma hem på söndagkvällen efter den långa resan. Det blev många timmar på resande fot för att ta sig hem. Dagen började med att min väckareklocka inte ringde på morgonen när jag skulle kliva upp, så jag blev väckt av Krister som skulle skjutsa mig till flygplatsen. Flög upp och slet på mig alla kläder och sprang iväg. Sa inte ens nått till killen som jobbade i receptionen på hotellet så han sprang efter och frågade vilket rum jag bodde i, haha! Men det var ju betalat sen innan men ändå...

Första bytet var i Madrid, shit vilken stor flygplats!! Tur att jag hade två timmar på mig till nästa avgång. Där åt jag min oerhört äckliga och dyra frukost. Okej, juicen var god men den var väl inte värd 35 kr! Sedan fick jag leta reda på gaten jag skulle till. Fick åka tåg för att ta mig till rätt ställe.. ja det var inte som hemma iaf. Men det gick bra och när jag kom till gaten hörde jag massa svenskar och tog förgivet att jag var rätt!

Satte mig på flyget och sov flera timmar, fanns inget bättre att göra. Orkade inte plugga så mycket så det blev mest sovande och musiklyssnande. Sen stod jag på Arlanda med min packning och checkade om den på nytt för att ta flyget till Ronneby. I väntan på flyget blev det en fet hamburgare på MAX och en magnum till efterrätt =) Det var riktigt gott när man var så hungrig. var förresten en ny magnum jag testade, choklad med smak och kanel och nått annat. Tyckte den var god! Värd att testa!

Sista biten av resan gick också bra och pappa mötte upp mig på flygplatsen. Kom hem och bjöds på god svensk mat, fick kroppkakor som mormor hade gjort dagen innan. Det var mycket gott!

Det var trevligt att träffa alla i skolan idag.. men annars är det ju inte särskilt kul i skolan. Men jag fick elitkläderna idag, en riktigt mysig Adidas overall. Kommer bo i den, satte på mig den direkt och nu ligger jag här och myser i den. Nu är jag lixom tillbaka till verkligheten och har massa att plugga. Det är aldrig kul! Och det är inte kul att komma till Karlskrona när det regnar och snöar och blåser och är allmänt dåligt! Här kan man inte glida runt i shorts eller klänning inte.. Jag längtar efter riktig härlig vår här nu =)

Har saknat min Emma i Sevilla, så snart kommer hon hit på besök så vi kan prata av oss lite! <3

Cissi Velin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0