På plats i Sevilla

Resan hit gick bra men det var en mindre rolig dag. Det är aldrig särskillt roligt att resa ensam en hel dag. Startade hemifrån vid 7.30 och var på hotellet 21.30. Men som tur väl var så blev jag uppmött av ledaren Thor på flygplatsen så jag slapp leta efter en taxi och förklara vägen till hotellet. Jag fick både mat och ett hotellrum när jag kom fram.

Idag har vi ägnat mycket av tiden till att ställa in båtarna och provköra. Det tar verkligen tid att få allt på plats och rätt inställt. Det är verkligen inte som att sticka ut och paddla när man inprincip tar sin kanot och sin paddel och kör. Än så länge är inte riktigt alla tjejer på plats men det är ändå ett ganska stort gäng. De är både från Portu Rico, Estland, Norge, Pakistan, Sydafrika och Egypten. Men det kommer fler svenska tjejer ikväll sen vet jag inte om det kommer några fler. Så det är väldig blandning på folk och alla är väldigt trevliga! Vissa har stora erfarenheter inom rodden och är väldigt duktigt och vissa är nya i sporten precis som jag. Men ingen har rott så lite på vattnet som jag. Men jag ser det bara som en chans att lära mig väldigt mycket och det har jag rott redan idag. Fick lära mig mycket av en tränare från England om hur man kollar mycket inställningar på båten. Jag hade nämligen lite problem med årorna. Att den ena skar ner väldigt djupt i vattnet men nu är det nog bättre. Jag har ju ganska svårt att säga hur det känns och ser ut eftersom jag har rott så lite men efter några dagar ska det nog bli bra. Jag har i alla fall en likadan båt som hemma. Det kanske är Doris syster ;)

Tyvärr så regnar det här men det är i alla fall ingen snö och is ute. Jag hoppas ändå på bättre väder för något annat kan jag inte klaga på just nu. Snart är det dags för mat. Vi hörs mer en annan dag.

Kram Cissi

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej vännen!

vad roligt att höra av dig även här. Jag såg ditt sms så sent i tidags, sen kan jag ärligt säga att jag glömde svara! Hoppas allt är bra, puss på dig vännen!

2010-02-11 @ 17:17:52
Postat av: Cissi

Hej hjärtat!

Ja jag kommer uppdatera här så ofta jag hinner och orkar. Så som du kan läsa så har jag det mycket bra här! Hoppas det är bra med dig hemma i Kristianstad också! :) Vi hörs! Puss

2010-02-11 @ 19:26:27
Postat av: Emma Ljungholm

Hej Cissi.

Roligt att allt går bra för dig.

Bor fotbollskillarna kvar på hotellet? :P

Jag längtar tillbaka när jag ser dina bilder ifrån vattnet. Lycka till på resten av lägret :)

2010-02-11 @ 21:18:55
Postat av: Cissi

Hej Emma!

Nej det är inga fotbollskillar här bara roddare och kanotister. Ja det var mycket härligt igår men idag är det regn, blåst och kallt! Så det är mindre kul! Men hoppas på bättre väder! Går det bra med träningen hemma?

2010-02-12 @ 18:39:21
Postat av: Emma Ljungholm

Okej då har dem säkert flyttat, för när vi var där bodde det fotbollskillar drä som bott på hotellet i över 1år :P Träningen går mycket bra och jag har mycket fokus på kondition. Det har gått bra några veckor nu när plugget är lite lugnare. hehe kram

2010-02-15 @ 14:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0