Maraton SM 2010 Karlskrona

Nu har förberedelserna inför Maraton SM börjat. Förra veckan hade vi vårt första riktiga SM möte och nu är allt i full gång. Den 19-20 juni kommer maraton SM gå i Karlskrona. Det kommer bli en riktigt bra tävling och en folkfest över hela staden! Vi har riktigt mycket idéer och saker på gång inför tävlingen. Så jag hoppas Du kommer hit och tävlar eller hejar om du inte är kanotist. Kajakklubben Eskimå har ju faktiskt tre riktigt vassa maraton kanotister. Michaela Jonsson som tog JEM och JVM silver i somras, Jacob Holst som kom 8:a på EM och vann Dalslandskanal och Ilona Jonsson som tog NM guld och kom 5:a på WC. Så bor du i Karlskrona tycker jag du ska heja fram dom som vinnare i sommar!

I samband med tävlingen kommer det även vara ett breddläger för ungdomar i åldern 13-17 år och där kommer jag vara huvudansvarig tillsammans med Jacob. Det kommer bli ett riktigt bra läger med glädje, gemenskap och upplevelver. Inget du får missa om du är kanotist och är mellan 13-17 år!

Det kommer mer information om tävlingen senare med hemsidor och grejer.

Jag hoppas du kommer!


Se Michaela Jonsson tävla på maraton SM i Karlskrona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0