Regnet fortätter i Sevilla

Vi har verkligen oflyt med vädret här, regnet fortsätter att ösa ner. Men hellre reng än vind tycker jag. Så idag har det ändå varit bra träningsväder för det var väldigt lite vind. På förmiddagen körde jag dubbel tillsammans med den Egyptiska tränaren. Hon satt bara i båten för att hålla balansen och kolla på mig. För att jag skulle känna mig mer avslappnad och trygg och inte behöva känna mig väldigt ostabil. Det gick bra och ibland klarade jag att balansera båten själv med årorna ovanför vattenytan. Efter ca en timme på vattnet så blev det gymträning med de svenska tjejerna. Det var kul att vara i gymmet och köra tung styrka tillsammans med Karin och Liv.

Eftermiddagens träning startade vi med ett kort test på roddmaskin. Man skulle köra 5 min och ligga på 160 watt. Med andra ord inte så anstängande. De mätte pulsen vatje min och jag låg mellan 143-146 under hela intervallen. En minut efter hade jag en puls på 106. Jag vet inte riktigt meningen med detta test och vet inte heller om det var bra eller dåligt men det är gjort i alla fall. Imorgon blir det antagligen VO2max test och det ska bli mer intressant. Efter testet idag så körde jag 8km distans i singeln. Det kändes mycket bättre och stabilare tyckte jag. Skönt att jag känner någon utveckling.

På tal om dåligt väder så är det inte särskillt bra i Vancover på OS heller. Det är tråkigt när det blir orättvisa förhållande pga vädret men så är det. Nu ska jag kolla på skidor och hålla tummarna för Charlotte Kalla! :)

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0