Regn, blåst, kallt och blodiga knogar

Så kan man sammanfatta dagen med fyra ord. Med andra ord inte lika bra som igår. Man brukar säga att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder men det finns sämre väder att ro i och det var det idag. Det var regn, blåsigt och kallt. Väldigt svårt för mig att ro på vattnet i sådant väder. Så det blev bara 4 km på morgonen sedan fick jag fortätta träningen inomhus på roddmaskin. På de 4 km hann jag få blodiga knogar men det beror väl på fel teknik. Fick sällskap av en duktig ungersk tjej på passet på maskinen och hon var imponerad av min styrka och roddmaskinskapacitet så det var ju alltid kul att höra.

Efter förmiddagsträningen fick jag se på min teknikfilm från rodden igår. Det var kul att se och jag fick lära mig mycket. Så på nästa pass har jag mycket att tänka på för att det ska bli bättre. Den engelska tränaren Penny är väldigt duktig på att förklara så man förstår. För mig handlar det först och främst om många timmar i båten för att det ska bli bättre.

På eftermiddagen körde de flesta roddmaskin pga vädret men eftersom jag hade gjort det på förmiddagen körde jag styrka i gymmet istället. Fick sällskap av de norska jenterna och körde deras styrkeprogram. Så det blev uthållighetsstyrka idag.

Hur är det där hemma? :)

Kommentarer
Postat av: kim

Du Cissi du skall veta att livet är det bästa på länge:) Kalashärligt...

2010-02-12 @ 21:42:18
URL: http://dkim.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0