Fisa Team Cup

Igår och idag har det varit tävlingar här i Sevilla. Så vårt läger är avslutat och likaså tävlingarna. Själv var jag inte med och tävlade på regattan då Thor inte tyckte jag riktigt var redo för det och jag orkade inte diskutera med honom. Klart jag förstår honom att jag inte ska stressa med farten och så men jag hade ju haft förståelse för att jag hade kommit långt efter vinnaren och mitt mål hade varit att komma över mållinjen på ett bra sätt. Men nästa år kanske jag får vara med. Han har i alla fall sagt flera gånger att jag är en talang, jag har kroppen som en roddare behöver och jag har de fysiska kapaciteterna. Så han sa bara Du själv vill så kan Du nå riktigt långt och det är helt rätt det han säger.

 Jag hade tänkt träna som vanligt under denna helg när de andra tävlade, men ack så blev det inte. Jag fick inte vara ute på vattnet under tävlingarna, gymmet fick ingen gå in i, roddmaskinsrummet fick inte heller användas så jag blev rätt lack. Igår eftermiddag efter tävlingarna kunde jag såklart sticka ut i roddbåten. Men idag blåser det mycket och jag har inte känt mig helt bra. Det känns som jag håller på att bli sjuk. Lite konstig i halsen och har ont i huvudet. Jag vill helst inte att det bryter ut för jag vill vara frisk när jag kommer hem igen eftersom jag får besök av Kim då. Så idag har varit en ganska seg och tråkig och jag har kommit på att jag saknar vissa saker där hemma så det ska bli ganska skönt att komma hem. Fast jag är inte hemma i Karlskrona igen förrän på onsdag. När jag är hemma i skitvädret kommer jag säkert vilja åka tillbaka hit igen. Hur som helst har det varit ett väldigt bra läger. Jag har lärt mig väldigt mycket, tränat mycket, lärt känna nya vänner och haft väldigt kul! Jag hoppas jag träffar flera av dem igen, kanske i Sevilla nästa år?

Sista kvällen med alla tjejerna här och det känns faktiskt lite sorligt. Vi ihar besökt en tapasbar i Sevilla men det blev inget långt besök för det var trångt och rökigt. Så vi gick tillbaka och åt mat på hotellet istället och nu har vi precis ätit glass. Det är dags att sova nu för imorgon måste jag upp och säga goodbye till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0