Syreupptagningstest!

Nu börjar kroppen känna av att man är på träningsläger. Känner mig rätt sliten och trött just nu och syreupptagningstestet i eftermiddags tog slut på alla krafter jag hade kvar. Men det gick bra trots att jag var lite sliten och hade träningsvärk i kroppen sen gårdagens gymträning. Jag körde 4 min på 190 watt, 4 min på 220 watt och 4 min på 250 watt mellan dessa tog de laktattest och puls. Därefter var det 4 min max som gällde för att få reda på mitt VO2max. Jag låg på en snittfart på 1,40-1,41 / 500m och fick ett värde på 4,2 liter. Det var första gången jag gjorde det på roddmaskin och jag är mycket nöjd. Efter testet skulle jag springa lite lugnt, men det gick inte alls. Jag var så stum i benen och hade inga krafter kvar. Stapplade mig runt en bit sedan satte jag mig på motionscykeln istället.

På förmiddagen blev det lite lugnare träning på vattnet med lite balansövningar. Klarade till och med att stå upp i båten men tyvärr fick vi inte det på kort. Få ge er ett bildbevis en annan dag. Så min säkerhet i båten blir bättre och bättre för varje pass. Vi körde även lite coreträning efter rodden.

Nu skulle jag vilja fira dagen med en semla eftersom det är fettisdagen men inga semlor här inte. Men hoppas ni gottar er där hemma i Sverige, ät en semla åt mig också!

Nu är det snart dags för föreläsning, sedan är det middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0