Dessa inställningar, det är en hel vetenskap!

Hela förmiddagen ägnade jag åt riggning och testning av min båt för att veta vad som var fel. Om det var fel på mig och min teknik eller om det handlade om inställningarna. Det är en helt vetenskap att veta hur man ska göra för att det ska bli bra. Men jag och Krister lär oss mycket av det också även om jag inte hann ro på förmiddagen. Jag ringde hem till pappa för att se hur allt var på min båt hemma och efter det så fick vi hjälp av Thor och ändrade en del sedan blev det lite bättre men jag rodde inte så mycket med de nya inställningarna.

Nu på eftermiddagen gick det mycket bättre. Jag kände mig tryggare och säkrare och fick till händerna och bladen i vattnet mycket bättre. Det var skönt att ha en båt med sig på hela passet för tyrggheten och slippa köra där det är massa andra roddare. Så nu känns det mer som det gjorde hemma, vilket är bra! Imorgon kommer Johan Flodin (tränaren från Jönköping) så det blir bra att få lite extra hjälp av honom också.

Idag har det varit uppehåll från regnet men tyvärr är det fortfarande kallt, ca 11 grader ute. Men vi från skandinavien är ju ändå rätt vana vid kylan men tjejerna från Portu Rico fryser ju ihjäl. Jag tyckte vi skulle ha läger där nästa gång istället och de tyckte dom var en bra idé! :)

Juast nu är hela hotellet fullt av idrottare. Det är nämligen ett maratonlopp här imorgon så det är fullt av taniga löpare. Keneyanerna och Etioperna lär ju också frysa!

Stort grattis till världens bästa pappa som fyller år idag! Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0