Premiär tur på havet

Igår satt jag i en kanot för första gången i år. Det kändes lite ovant men ändå bättre än förväntat. Jag och Kim körde K2 och Gustaf gjorde oss sällskap i K1. Det kändes stabilt och skönt i båten, precis som det brukar med Kim. Gustaf gjorde äventyret på havet spännande. Han välter 70m innan bryggan i det 0-4 gradiga vattnet. Som tur väl är så kan vi plocka upp honom och kommer in till bryggan utan problem. Det gäller verkligen att ha respekt för havet och speciellt när det är så här kallt. Oftast välter man när man minst anar det.

Det som är härligt är att man får känslan av att våren har kommit på rikigt när man kan vara ute på havet igen. Det var på tiden att isen släppte tyckte jag. Igår fick vi köra kanoterna till handelshamnen för att kunna paddla med idag går det att paddla från klubben. Så i helgen vill jag ut i min roddbåt :) Pelle kanske ska utmana mig på ett lopp?

Idag fick det bli roddmaskin på förmiddagen istället, 5x500m. Det är tufft och jag tog i som bara den. Gubbarna som satt och cyklade bakom mig sa, nu dör hon snart... bara för jag skrek så när jag tog i. På eftermiddagen tränande vi core och löpning och jag känner mig mycket nöjd med dagens träning.

Nu har vi precis kollat klart på den nya Wallanderfilmen (Vålnaden) och den var spännande och bra. Men nu är klockan mycket för två små tjejer som oss. Dags att sova, det väntar en ny dag imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0