Nyttiga pannkakor!

Igår efter träningen var både jag och min bror hungriga. Jag sprang 8 x 3min på löpband och därefter lite benstyrka. Mamma hade lagat mat tills vi kom hem men vi var inte jätteglada över att det var korv och potatis. Vi åt lite grann sedan gjorde vi proteinpannkakor. Gjorde efter eget recept och det blev mycket bra!

Ungefär så här såg receptet ut.
4 ägg
Mjölk (häller bara på känsla)
2 dl proteinoulver (chokladsmak)
Lite mjöl (även detta på känsla)
En nypa salt
En mosad banan
Kakao (för att få lite mer chokladsmak)


Det doftade kakor när vi stekte pannkakorna och de smakade bra också. Väldigt, väldigt mättande. Vi lyxade till de nyttiga pannkakorna med en liten klick glass och frysta jordgubbar. Så här blev det resultatet.



Värt att testa om du gillar pannkakor och vill göra dom nytigare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0