KanotSyds första läger

I helgen stratade vi igång med det första lägret i Kanot Syd. Tolv ungdomar samlades i Karlskrona för att tillbringa helgen tillsamamns. Jag och Kim var tränare för helgen och syftet med lägret var att få ett ansikte på varje individ, lära känna dem och få en bra gemenskap i gruppen. Så det blev en bra blandning på träning och lekar och samarbetsövningar. På lördagen blev det cirkelträning med Kim, mycket medicinbollsövningar och därefter tuffa och roliga stafetter! På eftermiddagen blev det kanotpolo matcher och sedan tillbaka till klubben för middag, efterrätt och melodifestivalen. Så kul att Anna Bergendal vann, jag hejade på henne!

På söndagen körde vi spinning och core på förmiddagen. Tillbaka för att äta lunch på klubben sedan hade vi lite frågeformulärer och information att dela ut. Innan det avslutades med småstjärnorna! De delades in i två lag och fick en gammal skiva. Valde en låt och skulle därefter öva in en dans, mycket kul att se! Fast de slog ju inte mig och Kim som gick in stenhårt för det ;)

En bra start på ett projekt med detta läger, alla var nöjda och glada och jag tyckte det var väldigt kul! Ser fram emot en fortsatt tid tillsammans med denna grupp kanotister!

Efter lägret hade slutat igår så åkte jag och Kim till gymmet för att styrketräna. Var inte så peppade i början eftersom vi var ganska trötta efter dagarna men med bra musik och bra sällskap så blev det ett mycket bra pass. Det är kul med lite sparring på passen och jag kände mig förvånarsvärt stark! Jag jobbade som instruktör en timme efter träningen sedan fick jag äntligen åka hem och äta och lägga mig i sängen. Var helt slut efter en lyckad helg!

I morse var det meningen att jag och Kim skulle upp tidigt och träna men ingen av oss hade någon ork eller lust så det blev vila på förmiddagen. Sov lite extra och åt frukost lite senare. Sedan var det dags för Kim att åka hem till Kungälv igen. Men hon är tillbaka om en och en halv vecka igen! :) Tur det!


Kommentarer
Postat av: kim

gosi gosi världens bästa CISSI all underbar kärlet till dig. du är UNDERBAR

2010-03-15 @ 22:53:36
URL: http://dkim.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0