En kanothelg i Nyköping

Senaste veckan har det varit fullt upp och det är det denna veckan också. Jag har tagit hand om skolklasser varje dag på klubben som har provat på och paddla. Sedan har jag fixat en massa inför helgens stora tävling, maraton SM. Plus att jag och Kim har farit runt till skolklasser och informerat om sommarens kanotskola. Utöver allt detta så tog Emma studenten också. Så i fredags var vi på studentskiva, dock inte så länge för samma dag skulle vi åka upp till Nyköping. Det har nämligen varit tävling i helgen. Lite tråkigt att lämna Emmas fest sådär men grymt kul att tävla och vara i Nyköping, särskilt när det gick så bra.

På lördagen blåste det nästan storm. Det var svårt att bara hålla i kanoten när man skulle lägga i vid bryggan. Och för att inte tala om hur svårt det var att ligga rätt vid starten. Det blåste riktigt stark motvind och de yngsta kanoitsterna tog sig knappt framåt i motvinden. Men den starka motvinden gynnade stora starka mig som vann B finalen på K1 500m samt 3:a med Kim på K2 500m.

På kvällen bjöd farfar oss på restaurang, så jag fick chansen att träffa honom och några andra släktingar. Det var mysigt. Sedan åkte jag hem till familjen Jonsson's igen där vi bodde under helgen. Gick och la mig och laddade inför en ny tävlingsdag med fem nya lopp.

Det var bättre väder på söndagen, soligt och mycket mindre blåst men det blåste ändå motvind. Jag gjorde ett riktigt bra försökheat och gick vidare till A final på 200m i K1. I finalen 1½ timme senare slutade jag på en 9:e plats men ändå väldigt nöjd. Jag körde även två riktigt bra K2 lopp på 200m. Ett med Kim och ett med Michaela. Det blev silver på båda distanserna. Min roddträning och all annan grundträning verkar ha gett resultat till mina prestationer i kanoten och det är riktigt kul att se!

Jag är ledsen att jag inte hinner blogga så ofta längre men jag har fullt upp med planeringen inför breddlägret som börjar på torsdag och maraton SM som går i helgen. Jag hoppas på fint väder då!

Nu måste jag sova. Har ännu en fullspäckad dag imorgon. Godnatt :)



Från helgens tävling, K2 200m med Michaela Jonsson

Bild från Linda Härefelt - http://headlong.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0