Dagens ungdom

Hade tänkt att hinna med ett lättare roddpass i morse, men min tränare hade missat mitt samtal och sms så han dök inte upp. Så jag satt och njöt ute i solen istället, väntade på att det skulle bli spinningdags och passade på att kolla på när skoleleverna packade kanoterna för hajk. Jag blev nästan mörkrädd när jag såg en av ungarna stoppa ner minst 10 burkar läsk och två stora chipspåsar! De ska vara borta 3 dagar bara! Så mycket skit äter jag knappt halvår. Hur kan föräldrarna tillåta det? Trots att ungarna var i 13-14 års åldern så kan de inte bestämma en sådan sak, föräldrarna måste säga ifrån. Men tydligen så accepterar dem det för en av mammorna sa. Ja läsk har inte jag tänkt på, men du kanske kan få en av någon annan eller ska jag åka och köpa till dig på Willys? Drick vatten säger jag!

Klart man får unna sig läsk, glass, godis och andra onyttigheter men man kan inte äta det i sådanna mängder. Det är inte konstigt att ungarna är trötta i skolan och på träningen deras blodsocker nivår går ju som en jojjo upp och ner. Det kanske vore bra om läsk och godis blev dyrare ändå, men då tycker jag alla nyttiga matvaror kan bli billigare. Det är svindyrt att leva ett hälsosamt liv egentligen.

Nu blir det lax med spenat och pasta, det är grejer det! Och ett stort glas mjölk eller två, mycket bättre och godare än läsk! :)

Sen ska jag ladda för kommande aktiviteter idag. Spinning, paddling och cirkelträning!




Dagens lunch :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0