2 dagar kvar!

På lördag händer det mycket och det är bara två dagar kvar tills dess. Den stora dagen då jag fyller 20 år men det känns inte så speciellt egentligen. Den ända stora skillnaden är väl att jag får handla på systemet och kommer in på fler ställen på krogen men det är ju inget jag kommer utnyttja ofta direkt. Samma dag som jag fyller år är det roddmaskinstävling i Landskrona. Ska alltså upp tidigt på lördag morgon, åka ner med familjen dit och köra 2000m allt vad jag kan på roddmaskinen och sedan åka hem igen. Förhoppningsvis med en guldmedalj, fast jag kommer nog inte vänta på någon prisutdelning har nämligen ganska bråttom hem eftersom vi ska ha kick off på gymmet den dagen också. Blir lite träningspass, bastu, middag, tävlingar, lekar och andra festligheter :) Det ser jag verkligen fram emot!

Det som känns lite jobbigt just nu är att jag fick ont i mitt knä igår kväll. Vet verkligen inte varför, men strax innan jag skulle gå och lägga mig så kändes det stelt och fel och knakade väldigt mycket. Så nu knäcker det i mitt vänsterknä varje gång jag böjer och sträcker benet. Det är ju mindre bra inför helgen! Det gör inte så ont, men det känns lite konstigt och eftersom jag aldrig haft ont i mitt knä eller varit skadad så är det ju lite läskigt. Tänkte kolla om sjukgymnasten jobbar på gymmet idag och få lite hjäp av henne. Kommer ändå inte tänka på mitt knä när jag kör 2000m max men det kan ju vara bra att kolla upp det inför framtiden så det inte blir någon långvarig och jobbig skada! Så det blir nog lite rehab och konditon för min del idag. Ska vara tränare idag kl 16 också, första passet vi ska köra på Lok&motion. Ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0