Ungdomsläger på Bolmsö

Nu är jag hemma från ett läger fullt med träning, glädje och massa äventyr. Vi samlades på fredag vid 17-18 tiden. Vissa kom lite sent för det var inte lättaste vägen att hitta dit men för oss gick det bra. Körde lite rörlighet och styrka som start på träningslägret. Anders Hallberg som är sjukgymanst visade en hel del övningar i ringar. Mycket bra och jobbiga övningar som krävde god stabilitet och styrka. Jag passade på att visa lite av MAQ övningarna. Efter mycket om och men var Kim också på plats, tog bara ungefär 4 timmar för henne att köra 25 mil :)

På lördagmorgonen började vi lägret på allvar. Solen var framme men det låg en del is på sjön men det hindrade inte oss för att ta oss ut på ett paddelpass. Först blev det löpning och MAQ och sedan körde vi lite teknikövningar på vattnet. Kunde paddla ca 300-400m fram och tillbaka för sedan var det is ivägen. Till eftermiddagen hade den blåst undan och det var fritt på sjön. Vi fortsatte med tekniktänket och körde 15*3 min med fokus på teknik. Innan paddelpasset hade vi en teknikgenomgång på land dör vi gick igenom grundförutsättningarna till en god teknik. Det är inte helt lätt det där, men de jobbade på bra och verkade förstå en del. Tur jag har tränat så mycket med Åsa så jag vet hur jag ska förklara och lära ut även om jag inte gör det lika bra som henne än. Efter paddelpasset körde vi lite coreträning inne i samlingsrummet.

Det blev söndag och jag vaknar upp med massa träningsvärk och det är inte bättre nu. Så jag hoppas ungarna också har träningsvärk annars känns det mindre bra. Men de bör de ha om de inte har fuskat. Idag sprang vi en vända innan vi hoppade ut i kanoterna för att köra på den blåsiga sjön. Tanken var att köra ett mixpass med lite tröskel och fart idag. Tyvärr så välte en av tjejerna under uppvärmingen när vi hade paddlat ca 10 min från lägret. Eftersom isen släppte igår var det inte varmt i vattnet, skulle gissa på 2-3 grader och vi hade ingen följebåt. Det fanns nämligen ingen på lägret och det var väldigt dåligt. Men vi (jag och Björn) lyckades få upp henne i kanoten och sedan paddlade hon sakta med säkert tillbaka till huset i motvinden. Enormt starkt av henne att klara det utan panik. Men hon var ordentligt nerkyld när hon var tillbaka och jag förstår att det var läskigt. Som tur väl så slutade det bra! Medan jag försökte värma Johanna och få i henne lite varm saft fortsatte de andra passet.

Sedan var det bara städning, packning och lunch kvar sedan var detta lägret slut, tiden gick fort. Så det måste betyda att det har varit roligt. Helgens skratt var ju när jag och Kim lurade Joel, haha :) Mer om det senare här kommer lite bilder från lägret.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0