Roddmaskin = Mental träning

Idag har det varit en lång och tuff dag. Åkte med pappa in till stan halv 8 på morgonen. Han släppte av mig vid gymmet. Där lämnade jag av min packning och tog det lungt några minuter. Sedan knallade jag iväg till körskolan för att köra. Idag övade vi på cirukulationsplatser som det så fint heter. Om du säger att du kör i en rondell så kör du förmodligen helt fel för isåfall befinner du dig på gräs eller stenytan i mitten, det är nämligen den som kallas rondell. Det gick väl sådär idag, inte bästa lektionen men deffinetivt inte sämsta. Men det är sjukt vad petig körskoleläraren är. Han bad mig sakta ner vid en korsning där det var trafikljus som lös grönt.. Det var ju bara 50 km/h där och jag kanske körde i 60 km/h. Min tanke var att jag ville ju hinna förbi medan det var grönt :) Men det sa jag inte till honom och tur var väl det annars hade han nog slängt ut mig.

Vidare till gymmet för att träna. Hade bestämt mig för att köra roddmaskin men jag var inte särsklit sugen. Jag satte mig där ändå och det gick rätt lätt första minutrarna och jag bestämde mig för att köra 2x30min. Så jag satt där i 60min och körde 14km!! Ja man kan ju ha roligare när man tränar men det stärker än när man klarar det så bra. För det är verkligen mentalt jobbigt att sitta på en maskin där man inte kommer någon vart, man är ensam och så är det frukansvärt jobbigt.

Stoppade i mig lite lunch och tog upp körkortsböckerna. Har insett att det finns mängder med trafikskyltar som man inte ens har sett eller som man inte ens behöver kunna. Men det är väl bara att trycka in all informationen i huvudet ett tag i alla fall. La mig en stund och vilade på spikmattan, mycket skönt. Sedan åt jag lite mellis innan jag stack till marinen för att köra spinning. Idag var det bara två på passet. Trist, men så är det ibland.

Tillbaka till gymmet för att agera tränare åt Philip och Oliwer som skulle gymma idag. Sedan iväg på kvällsäventyr med pappa. Vi hämtade tre stora lass med loppissaker. Mycket att bära och mycket trappor att gå i! Så nu kan jag meddela att jag är rätt trött!

Blir nog en rätt lång dag imorgon också. Så det gäller att gå och lägga sig tidigt idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0