Riskettan

Igår gick jag riskettan, en utbildning som man måste gå numera om man ska ta körkort. Ganska dryg och meningslös utbildning men kanske hjälper den vad vet jag. Den handlar i alla fall om trötthet, alkohol och droger i samband med trafiken. Det sjukt vad många det är som kör rattfulla! Hur dum i huvudet kan man vara? Och om du nu inte bryr dig om ditt liv så är det idoitiskt och hemskt att du utsätter andra för döden! Lika ofta som vi möter en taxibil möter vi också en alkoholpåverkad bilist... ja så är det faktiskt, usch!

Alla vet hur farligt det är att köra alkoholpåverkad och nästan ingen normal person vill vara med om en olycka, men varför fortsätter så många att köra alkholpåverkade då? SLUTA MED DET NU, SNÄLLA!
Och säg ifrån om ni ser någon göra det, annars kanske hon eller han eller någon annan ni känner dör!

Men detta var väl ingen nyhet...

Du vill väl inte att dit liv ska förändras på detta sätt?

Samma tjej före och efter en olycka när hon åkte med en rattfull förare.



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är idiotiskt att köra påverkad av både alkohol, droger och mediciner mm. Problemet är att folk inte har kvar förmågan att tänka rationellt när de tar beslut om att ändå köra.



När olyckan väl är framme är det oftast andra än de påverkade som skadas för livet eller dör. Det har jag sett fler än en gång tyvärr...... Sånt gör mig både arg och ledsen. Man känner sig så hjälplös.



Det kommer alltid finnas de som tar fel beslut i trafiken tråkigt nog.



2010-04-16 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0