Inget flyt!

Igår var det verkligen inte min dag. Började med körlektion på morgonen och vi skulle öva på vänstervägar från landsväg eller lite större vägar. Han sa bara att när nästa enskildaväg kommer ska du svänga vänster. Jag såg vägen och saktade in farten lite. Då skriker han GASA, GASA, UPP I 90km/h! Det slutar med att jag fortstätter rakt fram och struntar i att svänga in för det är så mycket bilar i korsande körfält och även bakom mig. Vänder en bit bort och kör tillbaka så att det blir en högersväng. Då skriker han igen GASA, GASA! Jag blir förbannad och kör förbi. Sen gör jag en lite impulsiv sväng in vid barnens gård. Så fick man inte göra förklarade han men det gick bra tyckte jag. Tillslut kom jag in på den lilla enskildavägen i alla fall, men jag svängde in på fyrans växel bara för att jag var så upp i att gasa som han sa. USCH säger jag bara! Han kan ju inte stressa mig så. Jag måste väl får köra i den hastighet jag kan hantera och reda ut situationen i? Jag fick nämligen inte stanna på vägen för det fanns ingen plats att stå stilla på. Så jag skulle anpassa min körning. Men jag anpassar väl mig om jag sänker farten.. Fy, inget roligt moment och detta måste jag göra om!

Dagen fortsatte och jag hade spinnng på marinen, det gick väl bra men jag var lite halövt borta ibland kände jag. Men de märkte nog inte de andra. Lite tråkigt att det bara var 6 personer på passet när det brukar vara 12. Jag åt lunch med pappa sedan gick jag ner till gymmet för att slå ihjäl några timmar. Låg en stund på spikmattan sedan åt jag lite mellanmål. Jag skulle gå bort till Lidl för att handla lite mellanmål och vilka nötter som jobbar där. Han började slå in varorna som kunden bakom mig skulle köpa, så jag fick skrika nej dom ska jag inte ha. Så fick han dra bort dom. Jag betalade och skulle ta mina varor och ser att det ligger en plastkasse vid mina varor. Jag ville inte ha någon plastkasse men nu tar jag väl den för jag hade tydligen betalat den. Så säger tanten bakom mig till sin gubbe. Ska vi inte ha någon plastkasse? Jag har tagit en sa han. Jaha vart är den då? Så säger jag, det är nog den här som jag har. Har du tagit vår plastkasse? Nej jag har betalat den, men han i kassen tyckte tydligen att jag skulle ha den! SUCK!! 

Tillslut var klockan halv 4 då jag skulle ha cirkelpass med brandmännen. Klockan slog halv 4, inga brandmän där. De brukar ju vara sena så det var inte så konstigt. Klockan blev 5 över halv och sen blev hon 20 i och de hade fortfarande inte kommit. Tillslut var klockan 4 och de hade varken ringt eller dykt upp så jag fick plocka ihop stationerna igen. Kul, NOT!

När jag kom hem vid halv 8 så åt jag mat sedan gick blev det en stund på spikmattan. Somnade en stund och när Crille väkte mig kl. 9 var det bara att kliva upp, packa upp träningskläderna, klä av sig, borsta tänderna och gå och lägga sig. Det var inte meningen att jag skulle göra mer den dagen. Hoppas på bättre flyt idag. Ska äta klart min frukost sedan ska jag ut på ett morgonpass på roddbåten.

Kommentarer
Postat av: Mats

Tufft, men jag tänkte i alla fall på dig idag och hoppades att din tävlings säsong kommer bli fantastiskt. Av någon anledning tänker jag alltid på dig när jag kör vader på cirkelpasset....

2010-04-29 @ 23:27:49
URL: http://karlssonskommentarer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0