Förvånansvärt BRA!

Idag blev det en lugn morgon hemma, skönt att sova lite extra. Sedan tog jag bussen till klubben. Ut för att köra ett pass i kanoten tillsammans med grabbarna. Vi var fem kanotister ute idag så det var kul. Normalt när man börjar paddla efter att isen har försvunnit så brukar det mest bli långa distanspass för att samla mil i kroppen. Men det har jag ändrat på nu. Häromdagen körde vi ju syraträning (mest för att Pelle bestämde och han har paddlat mycket i år) och idag blev det ett mixpass med inslag av tröskel och fart. Frågan är om det är en nackdel eller fördel att köra på detta viset? Jag anser att det är ganska ont om tid till säsongen börjar så det går inte att köra för mycket distans nu. Då skulle man börjat paddla tidigare på året. Sen kommer jag inte köra lika många kanotpass som jag brukar eftersom jag satsar på rodden också så jag tror det är bra att lägga krutet på lite kortare intervaller. Hur som hellst så kändes passet förvånansvärt bra för att vara femte kanotpasset i år. Testade på lite stilla starter och jag kom upp i 15,8 km/h och det blåste nästan ingenting. Det är jag väldigt nöjd med för jag körde inte jättemycket snabbare än så i somras. Så farten finns nog där ändå :)

Nu har jag packat klart och lagat massa mat till lägret. Imorgon sticker jag på läger och det var visst till Småland jag skulle. I närheten av Ljungby tror jag. Det blir nog bra. Får ju träffa Kim så det kan inte bli dåligt! :)

Tänk i sommar när man kan köra i bara sport bh och korta tights och vattnet är varmt och man får fin solbärnna på kroppen.
Då kommer det gå ännu fortare!


(Bilden är på mig och Michaela från ett pass i Karlskrona 2006)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0