Förstår mig inte på vissa

Onsdag och "spinning" dag för mig. Körde spinning/core på marinen på förmiddagen och det var riktigt varmt i salen. Det såg ut som jag hade duschat, så svettigt var det. Efter passet kommer en äldre dam fram till mig och frågar om det är jobbigare att stå upp och cykla. Hon hade nämligen gjort det nästan hela passet för hon inte kunde sitta ner. Så sa jag att det brukar upplevas att vara jobbigare att stå upp. Så sa hon; "Jag kände ingenting och jag blev inte svettig på 30 min. Det känns så bra, då blir jag glad!" Hur kan man bli glad över att man inte svettas? Jag hade börjat gråta! Lägg på mer motstånd istället. Om man tränar så ska det vara jobbigt och man ska svettas! Jag har svettats ordentigt idag i alla fall. På efftermiddagen blev det spinningen igen, fast med brandmännen och direkt efter det så blev det paddling.

Imorgon ska jag nog ta det lite lugnare på morgonen. Sen får vi se om det blir paddling, det var tydligen några som var intresserade. Sen är jag ju tränare på eftermiddagen också. Och så måste jag packa och laga mat till helgen. På fredag åker jag på ungdomsläger till Skåne (tror jag, hehe). Eftersom jag inte ska köra har jag inte så bra koll på vart det ligger exakt. Det visar sig vart vi hamnar. Det är i alla fall dags för ett nytt läger med Kanot Syd.

Kommentarer
Postat av: Anders

Småland

2010-04-07 @ 21:16:38
Postat av: Göran

Ja du, men det finns vissa som kan köra hårt utan att det ens kommer fram en svettdroppe. Har tränat/hjälp en tjej innan inför en tävling och hon kunde köra hård lyftning/kondition utan att det märktes att hon svettades, däremot jag är nog som du får upp tempen och förbränningen ganska omgående och svettas som en gris haha.



Ha det gött



/Göran

2010-04-09 @ 19:11:01
Postat av: Cissi

Ja visst svettas vi alla lika mycket! Men jag hade ändå inte blivit glad om jag inte svettades. Då känns det inte som jag har tränat så hårt. Likaså om jag inte får någon träningsvärk alls, då känns det som jag har mesat med gymträningen lite.



Ha det bra!

2010-04-12 @ 19:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0