Kanotsäsongen är över

Vilken månad det har varit för Kajakklubben Eskimå, eller framför allt vilken helg. Tre av våra landslagskanotister var på maraton VM i Portugal. Det gick mycket bra för alla tre, men bäst för vår stolthet Michaela Jonsson. Hon tog nämligen VM silver, bara 5 sek från ungerskan som vann. Hennes lopp började mindre bra, det blev kollision med en italienska men Michaela tog in meter efter meter sedan var den enormt starka tjejen Michaela upp i täten. Jag är enormt stlog över henne, stort grattis. Du är verkligen värd detta!


Michaela körde även K2 tillsammans med Julia Stenslis och där slutade de på en fin 6:e plats. Jacob slutade på en 18:e plats och Ilona på 13:e plats. Tyvärr vet jag inte så mycket mer om deras lopp.

Medan de tävlade på VM i Portugal var några av oss i klubben på höstregatta i Lilla Edet. Det var alltså säsongens sista tävling. Men det fanns inte mycket känslor av att det var höstregatta. Solen sken, det var varmt och vindstilla och många körde i bara linne! Så ska det inte vara på en höstregatta, men jag är inte bitter för det snarare tvärt om.

Fast jag var inte direkt tävlingssugen när jag var där men jag ville ändå göra bra ifrån mig. Det gick väl sådär, är varken nöjd eller missnöjd. Hade ju inga direkt förväntlingar. Kom 1:a respektive 2:a i B- finalerna. På 500m skulle det blivit en A-final plats om jag inte hade stannat 25m för tidigt. Jag fick enorm syrachock, det svattnade för ögonen, solen i sken och jag trodde jag var i mål men ack så fel jag hade. Så istälet fick Kim den platsen.

Annars var det Pelle som imponerade i klubben. Han kom 5:a på 500m och 4:a på 1000m! Han är på gång igen vår Superperka! Och snart åker han till Australien och jag är inte alls avundsjuk!

Efter höstregattan brukar jag alltid vila ett tag, men här blir det ingen vila nu. I eftermiddag blir det spinning och sedan fortsätter det att rulla på.






Bilder från helgens kanottävlingar av Anders Landenstad


Kommentarer
Postat av: Anna

haha, nä du är inte alls avundsjuk på australienresan va.... du vill inte tillbaka till den värmen, träningen och härliga miljön där, eller hur var det nu ;)

2009-09-21 @ 16:35:04
Postat av: Cissi Velin

Jo jag vill dit NU! tänk om man var gjord av pengar ; ) någon gång vill jag åka tillbaka dit iaf!

2009-09-21 @ 17:34:22
URL: http://cissivelin.blogg.se/
Postat av: Kim

Snart åker vi också:)

2009-09-21 @ 22:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0