Ännu en dag på klubben

En hel dag på klubben med full fart. Jag har jobbat mellan 8-20 idag, med några matpauser. Så nu är jag ganska trött. Fast det har varit en bra dag. På morgonen var Rödebyskolans idrottsprofil där med elever i åk 8-9 och det gick väldigt bra. Tyvärr regnade det lite så det var många som inte ville paddla så länge. Samtidigt var det killar som inte gav sig, som tyckte det var jättekul!

Efter dessa kom Tullskolan med lite yngre elever, de gick bara i 4:an men var så otroligt duktiga och härliga barn. Lärarna hade bra koll på barnen och de skötte sig exemplariskt. Det var så härligt att se barn i den åldern när de upptäckte ett nytt intresse. De frågade om de kunde komma och paddla fler gånger och jag berättade att vi hade nybörjareträning både på torsdagar och söndagar och det kom redan två barn i eftermiddags samma dag och en mamma som hade en intresserad dotter som skulle komma på söndag! Underbart att se att barn somär kanotintresserade. När barnen är glada och trivs då är jag glad : ) Jag kanske ska bli mellanstadielärare? Det verkar väldigt kul och se när de lär och utvecklar sig. Men ibland är det nog roligt att ha lite äldre elever som går på gymnasiet också.. Hm? Eller ska jag bli något helt annat? Åh jag vet inte.

Sista timmarna på klubben ägnade jag åt ett företag som var där på besök och paddlade och de verkade också nöjda med kvällen.

Jag är nöjd med dagens insats - nu kommer jag kunna sova gott.

Kommentarer
Postat av: Mats

Du gillar vatten och bor i Karlskrona. Klart du skall bli Sjöofficer, då får du ju dessutom träna på arbetstid :).

2009-09-11 @ 20:17:02
URL: http://karlssonskommentarer.blogspot.com/
Postat av: Cissi Velin

Haha jasså det säger du, ja kanske att jag blir det i framtiden. Det är guld värt att få träna på arbetstid. Just nu så tränar ju jag de som jobbar på marinen i Karlskrona med två spinningpass i veckan ; )

2009-09-13 @ 13:32:08
URL: http://cissivelin.blogg.se/
Postat av: Mats

Jo tack,jag vet... Jag prövade ett av dina pass när jag var nere och jobbade. Det var ett 50/50 pass (spinning/core?)om jag inte minns fel. Trött blev jag i alla fall och grymt imponerad av din energi och ditt sätt att leda passet. Följer sedan dess ibland din väg mot värdseliten med hopp om att den dag du står på prispallen i Olympiaden kunna säga "-Henne har jag haft som fysinstruktör" :)

2009-09-14 @ 21:54:40
Postat av: Cissi Velin

Hahaha jasså ; ) Men du överlevde passet i alla fall? Vad kul att du blev imponerad! Igår fick jag höra av en som jobbade på marinen att jag inte var så klämtjeck och sa, kom igen på ett väldigt glatt sätt utan att jag tog i så att syran sprutade och svettten rann men skrek ändå och de var uppskattat! Kul att du hittade den här bloggen : ) Hur lyckades du med det? Visste du att jag paddlade när jag hade spinningpasset?



Du är välkommen på fler pass när du är i Karlskrona! Och då får du berätta att du är Mats!

2009-09-15 @ 07:22:42
Postat av: Mats

Jo, du skiljer dig från ordinarie instruktörer genom att du tar i och tar det som ett träningspass.



hade ingen aning om vem du var när jag var på passet men när jag berömde passet berättade en kollega att du var en duktig paddlare. Då var man ju tvungen att kolla om du var världskändis på riktigt eller bara i Karlskrona :) så jag Googlade dig. Internet är fantastiskt! Har man inte ett -son namn är man rökt. Det kom upp några tidningsartiklar och någon gammal blogg som lede hit.



Självklart kommer jag förbi och tar ett pass och säger hej nästa gång jag kommer ner!



Har inte hängt med riktigt under sommaren, sista jag läste innan sommaren balen på Sjöofficerssällskapet (ännu en anledning att bli officer, trevliga lunchlokaler). Jobbar du för klubben nu eller är det sabbatsår med elitsatsning?

2009-09-15 @ 22:10:25
Postat av: Cissi Velin

Ja jag stör mig på instruktörer som tar det lugnt och ska låta så himla glada och pigga hela tiden! Det gäller att peppa alla och skrika och samtidigt ge järnet! Perfekt med betalad träning : )



Kul att du googlade mig : ) har du funnit svaret då? Om jag är världskändis eller bara i Karlskrona?



Ja det var underbart att gå på bal. Annars kan jag ju hitta en officer att gå med ; ) Så får jag ha min fina klänning!



Jag satsar mycket själv och tränar hårt samtidigt som jag jobbar i klubben och som spinninginstruktör!

2009-09-16 @ 20:04:00
URL: http://cissivelin.blogg.se/
Postat av: Mats

Hahaha, Jag har för att svara på denna fråga googlat lite igen satt upp en del krav och kommit fram till följande. Jag måste tyvärr meddela att världskändis når du inte upp till (än)(jag hittar inga internationell artiklar om dig) men jag bedömmer att du passerat stadiet Karlskrona kändis med god marginal och troligtvis är rikskändis för dom som är insatta i padling (och kanske även rodd). Så slutbetyget får bli Sverigekändis Minus men med goda förutsättningar till att gå upp på plus och till och med bli folkkär när du vunnit fler större tävlilingar :). Och rätt som det är är du 40 och tävlar i Superstars :D.



Jojo, ragga upp en officer och gå med kan ju också vara ett sätt jag skall ha det i minnet ifall jag hör talas om någon som inte har en dam så kan jag tipsa om dig. Tyvärr så träffar ja ju inte kadettena så ofta nu mer OM så lovar jag rekommendera dig :)... Har ju sina fördelar rent ekomomiskt att bli bjuden... men jag är nästan säker på att dom kvinnliga kadetterna och officerarna får ha klänning om dom vill så var det förut i alla fall.



Jag håller tummarna för att satsningen ger resultat.



Jag får ångest för du är så duktig på att uppdatera bloggen måste bli bättre att skriva i min känner jag.

2009-09-17 @ 23:22:28
URL: http://karlssonskommentarer.blogspot.com/
Postat av: Cissi

Ja det stämmer väldigt bra! I Karlskrona känner ganska många till att jag är dunktig, men tyvärr alldeles för få då kanot är en väldigt liten sport och vi syns inte så mycket i media. Sen känner såklart allt kanotfolk i hela Sverige till vem jag är eftersom jag har presterat bra men också för att sporten inte är lika stor som många andra. Men jag har ju tagit ett 40 tal SM medaljer och 3 NM medaljer än så länge. Mer lär det blir, men vi får se om OS guldet blir i en kanot eller en roddbåt som sagt. Har inte tävlat så mycket på rodd än. Men jag har kört en inomhus tävling och där krossade jag alla! Så jag har kapacitet, jag ska bara få ut det i roddbåten.



Ja jag vill ju bara gå på balen om jag får ha min fina klänning. Känns onödigt att ha köpt en sån fin klänning annars. Funderade på att gå med pappa en gång, men då blir nog inte mamma så glad.. Så du får gärna tipsa mig till någon annan.



Haha jag har kanske lite mer tid över än du så då hinner jag uppdatera bloggen : ) Jag var inte heller så duktig förut.



Ha en trevlig helg!

2009-09-18 @ 09:01:54
URL: http://cissivelin.blogg.se/
Postat av: Mats

Trevlig Helg och lycka till på Bästkusten"

2009-09-18 @ 13:59:46
Postat av: Paul

Vem fan vill bli sjöofficer i Karlskrona? Du e fast i Karlskrona för resten av ditt liv och sjöofficererna e ju knappast eliten. Kass lön har dom med. Men det hemskaste e nog att bli fast i Karlskrona resten av livet. Fy fanken. Det e nog ett stelt och trist yrke att ha. Ett tramsigt yrke eftersom det bara kostar skattepengar och fyller ingen som helst funktion.

2009-12-14 @ 15:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0