Mera om Jönköping

Jag tänkte berätta lite mer om dagarna i Jönköping även om det var en vecka sedan. Jag och Krister åkte upp dit på måndagmorgonen. Vi träffade Johan, åt lunch och snackade lite om framtiden och planerna och så. Vi kom fram till att jag ska satsa ganska hårt mot inomhussäsongen i rodd och försöka få så mycket tid som möjligt på vattnet. Därför skriver han ett program till mig nu där han bestämmer ca 4-5 pass i veckan blandat inom och utomhus. Jag fick även testa att köra ett av roddmaskinspassen, men bara halva. 5 x 500m körde jag och detta var jobbigt, tänk då hur det är efter 10 x 500m!

Han hjälpte mig att kolla på alla inställningar på båten och sedan körde vi ett pass på blåsiga Munksjön. Han undrade om jag hade kört med båten så, för om en roddare hade satt sig i mon båt hade de gått upp direkt för det var mycket fel på inställningarna men det är sånt man inte vet som nybörjare. Skönt att det är fixat nu! Och passet på vattnet gick väldigt bra. Mycket bra tekniktips fick jag. Efter en kväll och natt hos Karin så gick det ännu bättre dagen efter, när jag hade sovit på saken.

Jag är mycket nöjd med besöket och vi ska fortsätta att träffas en gång i månaden. Så nu vet ni lite om det men jag har tyvärr inga bilder från besöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0