Helgen

Vad helgen har gått fort, även att vi fick en timme extra idag i och med vintertiden. Tiden kanske går mycket fortare eftersom man ska laga all mat varje dag, plocka undan och så. Mamma och pappa åkte nämligen till Tyskland i torsdags och kommer hem imorgon någon gång.
I fredags blev det fredagsfika med Martin på waynes, träning på gymmet och fredagsmys hemma. Jag lagade fläskfilé och klyftpotatis sen blev det idol!

Igår var jag på kurs hela dagen. Det var två duktiga killar som pratade och styrketräning och framförallt explosiv skivstångsträning. Så det var blandat med teori och praktik en hel dag. Det blev mycket tekniktjatande i knäböj och frivändningar. Men det var jättebra och jsg fick mycket tips och råd. Kanske ska åka till en
tyngdlyftningstränare i Olofström och få hjälp. Jag får själv höra av mig om jag vill men det låter helt klart bra. Efter detta åkte vi till Rödeby simhall och körde kanotpolo. Det var riktigt kul :) Hem och laga mat och kolla på tv och den nya Wallanderfilmen, prästen. Det var mycket bra! Det blev en lång dag så det var skönt att man fick en timme extra under natten.

Idag var jag tränare som vanligt på morgonen. Härligt att se ett gäng ungar ute i regn och rusk i slutet av oktober som ändå är glada och bara vill paddla! Efter det har jag varit husmor här hemma. Jag har lagat både pannbiffar och kasslergryta. Sedan somnade jag i soffan. Men nu måste jag sätta på lite ris till grytan så Crille inte skriker när han kommer hem från gymmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0