Besök i Kristianstad

I torsdags åkte jag till Kristianstad för att hälsa på Emelie. Kom dit på eftermiddagen och vi hann bara handla, fixa middag och se på film och mysa lite i soffan.

Vi gick upp tidigt på fredagen för att åka iväg till Emelies praktikplats. Jag följde nämligen med till skolan och fick se hur det var som idrottslärare. Emelie var där tillsammans med hennes kompis Hannah som jag också fick träffa. De var hos en idrottslärare som hette Rickard, som var gammal roddare. Det var kul tycker jag, så han och jag pratade mycket rodd och han var god vän med Kent Nordh i Waxholms roddklubb, ibland är världen rätt bra liten måste jag säga.

Jag tyckte Emelie och Hannah var jätteduktiga som ledare och jag tyckte det var jättekul att vara med. Jag fick hjälpa till och vara med lite. Just då kändes det helt rätt att arbetas om idrottslärare, så jag tror faktiskt jag också kommer bli det i framtiden. Frågan är vad man skulle välja för andra ämne? Och i vilken stad jag skulle börja plugga?

På kvällen blev det middag och fest hos Emelie, det kom lite vänner på besök och det bjöds på middag och sedan blev det utgång. Trevligt att träffa alla och gå ut i en annan stad. Det blev en mycket lyckad kväll och natt. Alla sov över lite här och var i lägenheten och när vi vaknade blev det frukost och därefter åkte vi till badhuset några timmar innan det bar av hemåt igen.

Väldigt roliga och trevliga dagar, mindre roligt att jag har blivit förkyld bara. Så det blev ingen träning idag, hoppas jag mår bättre imorgon igen för då ska jag ha spinning.




Mina underbara tjejer på dansgolvet i Kristianstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0