Ännu en fullspäckad och bra helg

I torsdags kväll anlände Ilona och Michela hit med tåget från Malmö. För er som inte vet är de två av mina klubbkompisar som gick över till Eskimå detta året.

Under fredag morgonen kom även Jacob som också är aktiv i klubben, hit till Karslskrona. Meningen var att vi fyra skulle ut på sponsoruppdrag. Eftersom vi alla är elitkanotsiter som satsar hårt gjorde vi ett försök att kontakta väldigt många företag och sedan besöka dom. Det gick väldigt bra och resultatet är mycket positivt. Än så länge är inga avtal påskrivna men vi har kommit överrens om mycket bra saker med företagen som gynnar alla i klubben. Vi hann med ett träningspass mitt på dagen på Lok & motion, det blev powertraining (cirkelträning). Mycket tufft och bra pass måste jag säga. Sedan åt vi lunch på nya skafferiet som var mycket uppskattat. Därefter fortsatte vi våra inplanerade möten hos företagen. Väl hemma, var vi ganska trötta och hade lite huvudvärk men det blev ändå ett löppass med lite intervaller och huvudvärken och tröttheten släppte när man kom ut. Under kvällen blev det middag här hemma. Emma och Jacob var också här då och Joel dök upp senare. Vi kollade på idol och pratade och hade trevligt.

Lördag morgonen började inte riktigt lika trevlig. Vi skulle träffa Rolf Thrullson på klubben kl 9.00 för att prata hade han sagt. Men i själva verket ville han ju dopingtesta oss. Tycker inte det är så hemskt men det kan ju ta ett tag innan blir kissnödig ibland och det kan lätt låsa sig när en dam står och glor på än när man ska försöka träffa den lilla behållaren. Och mitt i detta kom tidningarna för att göra ett reportage om våra framgångar och satsningar så det blev lite rörigt och jobbigt med allt samtidigt. Men tillslut var alla färdigkissade och vi stack ut och körde ett paddelpass i K4an. Slänga i sig lite mat efter passet sedan blev det träning igen, inomhus träning i Sunna och det var jag och Michaela som höll i passet. Sedan fick vi lite längre vila innan det var dags för dagens tredje och sista pass - kanotpolo. Det var riktigt kul dock gjorde jag illa mitt ben när jag blev i knuffad från kanoten. Eftersom det är så väldigt trångt i kanoten fick jag en ordentlig smäll och när jag drog mig ur. Så jag fick världens bula och blåmärke på smalbenet. Men det går nog över innan jag gifter mig :)

Sedan var det dags för Ilona och Michaela att åka hem till Malmö igen och vi andra åkte hem och åt och kollade på finalen av körslaget. Efter det var det sovdags för mig, var riktigt trött efter dessa två dagarna och jag skulle upp tidigt dagen efter och träna igen. Idag var jag nämligen ute och körde ett roddpass kl 8.30 för att därefter vara kanottränare. Idag var det underbart väder för att ro idag så det gick jättebra!

Efter jag hade ätit lunch sedan så sov jag i två timmar. Jag är verkligen trött efter allt som har hänt i helgen men det har varit en jättebra helg och jag saknar redan systrana Jonsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0