Tävlingspremiär i roddbåten

Idag söndag åkte pappa och jag vidare upp på min första roddtävling. Jag körde på en nationell regatta på Rådasjön utanför Mölndal. Först körde jag ett "uppvärmningslopp" i singelsculler för att senare figtas lite i dubbelsculler med Caroline Sederowsky. Det var väldigt svårt med balansen och tekniken i singelscullern men jag kom i alla fall i mål så det är jag nöjd med även om jag var långt efter de andra. När vi körde dubbel var det mycket lättare att få ut mer kraft. Jag och Caroline körde riktigt bra och var inte långt efter täten. Med 3-4 riktiga tvärstopp då jag nästan tappade åran och skar ner med åran och otaliga kurskorrigeringar var vi endast 18 sekunder efter Strömstad som vann. De sista 250 metrarna hade man en mycket bra spurt och när vågor och vind inte påverkar finns kraften där. Så med lite mer träning  av teknik och balans har vi goda chanser redan på årets SM om Caroline inte har åkt till USA innan dess. Men det hoppas jag inte.

Det var många som undrade vem den där Cecilia var, hon som har Sveriges bästa damtid i år på roddmaskin. Nu fick de se mig och mer kommer det säkerligen att bli!


Det kommer bilder från helgen senare :)


Nu är jag trött och tänkte sova, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0