Härliga minnen från mellanstadiet

Jag har överlevt min jobbiga och hektiska dag. Kanske tack vare Emmas söta sms jag fick på förmiddagen :) du är så underbar vännen.

På tal om underbar, min gamla klass från Östra Torp vill jag kalla underbar. Idag hade vi återträff med den ute hos min lärare på landet. Det var verkligen jättetrevligt och mysigt att träffas och grilla och prata om alla gamla minnen. Sen åkte vi vagenen efter traktorn också.

Det tog dock lite tid innan jag kom på plats hos Daniel Homlesson. Pappa skjutsade ut mig till hans hus ute i Vallby. Jag knackade på. Men det var inte Daniel som öppnade.
- Eh, Daniel Holmesson han bor inte här eller?
- Nej, han flyttade för ett år sedan.
- Oj det visste jag inte. Vet du vart han bor nu?
- Ja han bor i närheten. På andra sidan vägen till vänster och.. vid nån ladugård
- Okej tack
- Lycka till!

Jag började gå, hittade flera ladugårdar. Knackade på hos en familj, men det var inte rätt och de hade ingen aning om vart Daniel bodde. Nehe, vad gör jag nu.. forsatte gå omrkring lite. Sen ringde jag 118 100 och försökte få tag på någon som skulle dit, men det gick inte heller. Kollade igeom min mobil och hittade ett nummet till en av mina gamla klasskompisar - Lina Barck! Hon svarade och lite senare hämtade hon och Kjellberg upp mig vid busshållpltsen i Vallby och vi kom till rätta till slut :) Vilken dag!

Ny återträff den 18 juli är det sagt, mycket trevligt!

Imorgon har jag också massor att göra. Har 50 skolelever som ska paddla mellan 9-15 sen har jag 100 saker jag måste fixa innan jag åkter till Göteborg på fredag för direkt efter det sticker jag på hajk.

Ge migen lugn och härlig dag nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0