Göteborgsvarvet och kajakhajk

I helgen var eliten i Göteborg för att springa en halvmara. Det var en riktig folkfest och en stor upplevelse. Det var över 50 000 personer som startade så du sprang aldrig ensam. Benen var dom som blev väldigt trötta och stumma mot slutet men jag är ändå nöjd med mitt genomförande. Kom i mål på 2 timmar och 2 minuter ungefär. Slog i alla fall Stefan Holm ;)

På kvällen hann vi med en liten runda på Liseberg. Så även att jag var lite trött efter loppet och så blev jag som ett barn full med energi. Det var så roligt att åka karusell! Det blev inte så många åk, men det var kul så länge det varade. Sebbe och Ola var så rädda när vi åkte fritt fall så det var extra roligt då. Det blev ingen utgång på kvällen eftersom många av oss var gasnka trötta. Istället tänkte vi äta godis och kolla på film. Ett litet problem bara, klockan var halv 12 och det verkade inte finnas någon godisaffär öppen i närheten. Jag och Linda traskade iväg, hoppade på en spårvagn utan att tänka eler ha någon aning om vart den gick. Den gick långt ut åt helvete och vi hade inte en aning om vart vi var men vi lyckades ju komma tillbaka typ två timmar senare, UTAN godis. Lyckat, haha!

Hemresan var jobbig. Ola hade inte bokat några platsbiljetter så vi fick sitta trångt på golvet i typ 2,5 timme innan det fanns någon ledig plats. Sedan fick vi flytta runt lite och det var inte så kul när det var trång, kroppen var mörbultad från loppet, jag var hungrig och hade ont i magen. Men det var bara att bita ihop. Tyckte synd om vår lärares flickvän som satt på en liten nerfällbar stol mitt i en korridor höggravid. Men hon verkade må bra och vara glad ändå.

Hem och packa upp och packa om till hajken. Det var dags för paddling i tre dagar med treorna. Vi startade i Gökalv men vår idrottslärare Ola dök inte upp. Han hade fått åka in på BB på natten för det hade börjat sätta igång hos Jennie nu. Men det blev en hajk ändå - Pär tog hand om oss. Första dagen regnade det och mycket av våra kläder blev blöta och vi frös en del och ville bara hem igen. Vi hade tur och solen dök upp på eftermiddagen/kvällen och vi blev glada när vi kunde torka kläderna och få lite god mat i magen. Mysiga stunder vid lägerelden sen var det dags att gå och lägga sig i tältet.

Dagen därpå blev raka motsatsen till dagen innan. Det var strålade sol och spegelblankt så det var alldeles underbart. Vi paddlade ut till en liten stenö med en fyr och gjorde oss lite lunch och njöt i solen. Under kvällen blev det lite lekar, fiske och god middag. Jag och några andra sov under bar himmel framför lägerelden, det var en upplevlse. Inte varje dag man vaknar av att det duggregnar lite i ansiket och det står några får och stirrar på än.

Så även om det har regnat ibland tycker jag även dessa dagarna har varit bra :) tack allihopa!

Lite bilder från dagarna som har gått....






Kommentarer
Postat av: kim d

ja cissi, de där med spårvagnar är en konst:P haha..

puss

2009-05-20 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0