Vilken bra dag!

Dagen började med att jag gick upp ungefär kvart över sex, utanför min dörr låg det en lapp med ett meddelande från pappa som åkte till Göteborg tidigt i morse. Där stod det; "när åker vi på fredag och vart ska vi bo? Träna lite roddmaskin i veckan!" Så han bestämmde sig alltså för att avstå från herrmiddagen och följa med mig. Vilken LYCKA! Det känns så bra. Så du ska veta att jag är glad för det, pappa. Tur att jag har en pappa som ställer upp i alla lägen.

Så på gymmet i mosre fick det bli roddmaskinsträning. Långdistans, körde 60min och hann ro 13,3km. Det låter kanske inte så kul. Men det gick faktiskt bra. Men att sitta och stirra in i en vit vägg är inte jättekul samtidigt som man gör samma kraftfulla rörelse. Det var tur att Emma gjorde lite sällskap.

Efter träningen hade Sebbe skickat ett sms och frågat om vi ville att han skulle hämta oss. Det kändes skönt eftersom jag skulle förbereda mig för redovisningen. Snäll han är, den där Sebbe. Och brun det var han också efter tre veckor i Thailand. Men jag är glad att han är tillbaka igen :)

Sedan hade jag biologiredovisning om skelettet och musklerna. Det gick väldigt bra, det tyckte min lärare i alla fall och det är ju huvudsaken. Han sa nämligen att det var den bästa redovisningen han hade hört. Att jag hade fått med allt viktigt, pratade i ett bra tempo, hade fin power point och visade en bra film-snutt. Han trodde inte han skulle gjort det bättre själv. Så det känndes riktigt bra! Med den utvärderingen så kändes det som det blev ett mvg, men jag har inte frågat.

På eftermiddagen blev det ett gympass med Crille, hans kompis och Emma. Körde bröst och triceps på grand gym. Jag gillar det gymmet mycket bättre. Blev ett bra pass tycker jag. Och nu är jag hemkommen och har precis ätit lite och tänkte återgå till lite pluggande tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0