Rätt eller fel? - Jag följde hjärtat

Mitt under dagen fick jag ett samtal från Bernt, en av ledarna på roddgymnasiet. Han undrade vad jag hade för planer för helgen och om jag hade möjligthet och lust att komma till Bosön och vara med och göra tester. Det var nämligen en trupp elitroddare som hade blivit uttagna dit. Men vissa hade inte möjlighet och det fanns platser lediga. Och efter min prestation i Vaxholm så var de nyfikna att se mer av mig.

Det var självklart ett jätteroligt erbjudande men lite kort varsel att få reda på det dagen innan. Plus att jag ska till Nyköping på söndag och redan har bokat biljett dit. Så det fanns lite för många nackdelar. Jag kände mig inte mentalt förberedd för att åka dit. Men hade jag fått reda på det för en vecka sedan hade jag inte tvekat.

Men jag hoppas på nya chanser. Jag har ju redan visat upp mig i Vaxholm så jag hoppas de är intresserade av mig fler gånger. Det känns bra att de vill se mer av mig och tro på mig som roddare i alla fall. Och det är det många som gör. Annat mot var det var inom kanoten.

Det var ett ganska svårt val det här - men det känns som ett rätt val att inte åka trots att det hade varit intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0