Världsrekord i simning

VM i simning har börjat och Sarah Sjösröm, 15 år gammal slog världsrekord idag i semifinalen.

I morse var hon 15 hundradelar ifrån rekordet, nu slaktade Sarah Sjöström världsrekordet på hundra meter fjäril.

15-åringen simmade på 56,44 - 17 hundradelar snabbare än Inge de Bruijns nio år gamla topptid.

- Jag fattar det inte. Helt galet. Hur bra som helst, säger Sjöström till SVT.

Jag såg nyss reprisen på TV, det är så häftigt att se. Idrott är verkligen kul jag får rysningar i hela kroppen när folk presterar så här bra och det sprudlar av glädje. Hon låg 6:a efter 50m sen tar hon in mer och mer på de andra går upp i ledningen och gör en riktigt bra avslutning och går i mål med ett nytt världsrekrod.

Vi hoppas mer på denna unga stjärnan imorgon då finalen går. Lycka till Sarah!


 Läs mer på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/simning/article5566032.ab



Kommentarer
Postat av: maira

ja, det där var bland det värsta jag har sett.. såg riktigt illa ut efter 50 m , sen bara hämtar hon krafter från ingenstans och krossar rekordet. HELT SJUKT!

2009-07-27 @ 11:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0