Framtidens äventyr

Undrar egentligen hur ens egna framtid ser ut. Det är ganska läskigt att tänka på. Vart kommer jag jobba? Vart kommer jag bo? Kommer jag bli en idrottsstjärna? Vem kommer bli min man? Hur många barn kommer jag få?

Jag vet inte ens vad jag gör om 6 månader och det är lite läskigt men ändå spännande. Jag kommer inte gå till skolan som vanligt i alla fall för jag har slutat skolan och är fri och kan göra vad jag vill, men jag vet inte vad jag ska börja med? Det finns mycket jag vill göra, men det är svårt att välja och svårt att veta vad man ska göra först.

Jag såg en film idag, "A walk to remember". Tjejen i filmen hade gjort en lista på vad hon ville göra innan hon dog. En sån kanske man ska göra. Överst på hennes lista stod det att hon ville gifta sig i samma kyrka som hennes mamma och pappa. Hon träffade en kille som hon blev förälskad i. Problemet var bara att den här tjejen var allvarligt sjuk i cancer och kunde dö när som hellst. Men han såg ändå till att hennes dröm gick i uppfyllelse och de gifte sig i kyrkan. Ett tag senare dog tjejen och efter några år kom killen in läkarelinjen och det var något han drömde om. Men kärleken fanns kvar trots att hon hade lämnat honom. Den var som vinden, den syns inte men den känns!

Undra vad som ska stå överst på min lista då? Det är värt att fundera på.


Kommentarer
Postat av: kim

:) jaaaaaag:P

2009-07-26 @ 22:11:45
URL: http://dkim.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0