Vad ska jag bli när jag blir stor?

Igår var jag och Emelie hos vår syo-ledare. Vi ville nämligen få hjälp med högskolor och få tips om man ska göra efter gymnasiet. För nu vet jag inte alls hur det kommer se ut. Detta året känns på sätt och vis lite läskigt för jag vet inte vad som kommer hända eller vad jag tar vägen, men samtidigt är det spännande. För jag har nästintill bestämt mig för att inte plugga vidare direkt. Det känns som jag behöver en paus från skolan och träna och jobba lite. Kanske resa om det finns pengar till det. Men sen då? Hinner jag komma på vad det är jag vill göra på det där året?

Igår diskuterade vi mest idrottslärare, sjukgymnast, hälsopedagog och polis. Men jag vet ju inte om det är något av detta jag vill göra. Det finns ju en mängder med utbildningar och yrken. Emelies hälsopedagog intresserande sågade han totalt. För där framkom det inte vad man blev efter det. Så hon är nog inne på idrottslärare mest. Det har jag med varit men jag kanske inte vill göra det hela livet. Sen ska du ha ett skolämne till att undervisa i och vad sa det vara? Det enda jag vet just nu är att jag vill ha ett praktiskt yrke, jag klarar inte av att sitta still hela tiden. Sedan vill jag jobba med människor. Men det är många yrken som passar in på detta.

Vad tycker Du jag skulle passa som?

"Jag vill inte tänka framåt men är livrädd att fastna här"


/ Cissi

Kommentarer
Postat av: Michaela

Polis tycker jag att du skulle passa bra som! Sjukgymnast verkar trist eftersom att du måste ta i massa människor som säkert oftast är gamlingar :P



Kanske personlig tränare på ett gym eller nåt?

jag har föresten papper om det som jag kan ta med till fjällen och vi kan kika på?



Puss <3

2009-02-09 @ 08:59:38
Postat av: Anonym

Ja jag har med tänkt på det, vill ju hellst inte jobba med gamlingar och deras rygg och axelproblem. Så kanske polis eller idrottslärare, känns inte som personliga tränare tjänar så mycket eller? Ta gärna med dina papper!!Vet du vad du ska bli? :)

2009-02-11 @ 20:26:40
URL: http://cissivelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0