Förkyldning och feber

Jag åkte upp till Nyköping torsdagen innan lovet för att åka vidare på skidläger med familjen Jonsson. Vi åkte till Björnrike på fredagen så jag hann med lite annat i Nyköping innan. Träning med KG, kalas för lillebror Martin, morgonspinning med Michaela och gym. Vi kom upp sent på fredagkvällen och på lördagen blev det vila för mig och Michaela, fixade skidorna och slappade mest. Men det gjorde inte mig i någon bättre form, för under natten drog jag på mig feber och vaknade med förkyldning och ont i halsen. Så typsikt när man är bortrest och på läger. Jag testede att gå ut i spåren, men jag kom inte många meter utan att jag trodde att jag skulle dö. Så in i sängen och vila. Och där stannade jag många dagar. Körde lite skidor på onsdagen. Då var det väldigt ansträngande för lungorna. Inte alls roligt inför lördagens tjejvasa. Tur att jag hade trevligt sällskap och mysiga dagar med familjen Jonsson ändå.

Tjejvasan gick ju inte som jag hade tänkt riktigt. Jag ville gärna slå tiden från förra året. Men nu var det omöjligt. Det var riktigt tugnt att köra så jag ska vara glad att jag orkade ta mig i mål. Trodde jag skulle dö efter redan 5km. Men jag fick sakta ner och kämpa på. Kunde ju inte bryta loppet, då är man dålig och det är inte jag :) Men alla körde saktare detta året, det var inge vidare bra före. Så jag får väl köra under 2 timmar ett annat år. Eller ge mig på den riktiga vasan? Men just nu känns det som jag inte vill åka skidor på ett tag! Jag är trött på det för tillfället! Vill ha sol och värme istället, inte slask och kyla som det är här hemma i alla fall. Fast jag måste ju erkänna att jag längtar grymt mycket att få åka till Trysil med skolan. Men då är det utför som gäller, och det är en annan sak :) Plus en massa trevliga människor att umgås med! Det är mindre än 5 veckor kvar tills vi åker nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0