Luciabad

Klockan ringde vid halv 8 och jag gick upp och åt frukost för att åka och träna kl. 8.45. Tänk att man gör det frivilligt en söndagmorgon. Men det är ganska skönt att träna på morgongen och är man elitidrottare är man ju lite knäpp också ; ) Det blev alltså ett roddpass, dock inte så långt för jag lyckades välta efter ca 3km när jag körde en maxstart. Vet inte vad som hände riktigt, men något gick snett vid ungefär fjärde draget men innan dess kändes det jättebra och jag vågade verkligen trycka på. Kanske var därför jag välte också, men man måste våga chansa! Det var rätt kallt i vattnet, men jag var uppe i följebåten på ca 30 sek. Snabb som attan var jag. Fick sätta på mig en overall och åka båt tillbaka till klubben. Försöka bli lite varm för att sedan sticka ut på havet igen och paddla med ungdomarna. Vi skulle ju ha luciapaddling idag och så blev det också även om jag var rätt frusen och ville hem och värma mig men det fick jag göra sen. På med massa kläder, mitt tjocka täcke och lite glögg i magen så kändes allt genast mycket bättre.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0