Julfirande i Nyköping

Ursäkta att jag har varit dålig på att uppdatera, men det har varit jul så jag får skylla på det. Har nämligen varit i Nyköping ett par dagar nu. Hela familjen åkte upp i måndags. Det var begravning för farmor i tisdags. Det var en fin begravning men också väldigt jobbigt. Jag hade ju bestämt mig för att läsa en dikt (bortom mörkret lyser solen) till farmor och det gjorde jag också. Det gick bra fram till de två sista meningarna då det knöt sig i magen och jag började gråta och hade svårt att få fram några ord. Men det är sådant som händer. Många tyckte ändå jag var väldigt stark och duktigt så det kändes bra efteråt ändå.

Dagarna innan jul och på självaste julafton var det väldigt fint väder. Massor med snö och solsken. Så det blev några promenader och lekande i snön. Det är inte ofta man får vara med om en vit jul. På julafton var vi hemma hos Maria, min kusin. Det var mycket trevligt. Jag fick en espressomaskin i julklapp av mamma och pappa, så nu kan jag bjuda mina vänner på massa gott kaffe :)

Under juldagen började det tyvärr regna. Det var fruktansvärt tråkigt väder ute så jag lämnade inte huset. Blev inte så mycket gjort den dagen, men vi spelade i alla fall lite spel.

Under annandag jul åkte vi in på julrean i stan. Jag hittade en klänning som jag ska ha på nyår och på idrottsgalan. Det var inte rea på den men jag är ändå glad att jag hittade en fin klänning som passade som jag kan ha då. På eftermiddagen var vi på middag hos min faster och hennes man, mycket trevligt.

Och idag är jag hemma igen. Känns ganska skönt att vara hemma igen även om det var lite tungt att lämna farfar...

Du kommer alltid finnas med i mitt hjärta <3

Hoppas ni har haft en bra julhelg!

Kommentarer
Postat av: guess who

har du kört några tåhäv då?

mr big

2009-12-27 @ 18:12:06
Postat av: Cissi

nej det har blivit dåligt med tåhäv men jag jag behöver inte göra så många, jag vet att jag har världens finaste ben ;)

2009-12-27 @ 21:24:50
URL: http://cissivelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0