Cissi Velin har tagit vaccin mot alla svin

Ja nu äntligen har jag tagit sprutan mot svininfluensan. Det gick snabbt som bara den och skönt var väl det. Idag har jag bara tagit det lugnt hela dagen, uträttat lite ärenden på stan och slagit in julklappar. Kom hem för en liten stund sedan efter att jag och pappa hade varit och handlat på Maxi. Jag gick där med vagnen i min egna värld, så säger plötsligt en man.

- Du är känner Müllner
- Eh ja, men inte dig
- Känner du inte igen mig? Jag är kompis till Othmar Müllner.
- Okej, och jag är hans barnbarn

Pappa kommer fram. Så säger mannen.
- Du känner i alla fall igen mig?
- Ja, och Othmar är morfar till Cecilia.
- Jaha! Jag trodde det var din fru säger han och pekar på mig!

Herregud, jag vet inte om jag ska skatta eller gråta. Men hur kunde han känna igen mig? Så himla lik är jag väl ändå inte mamma? Och en annan sak, ser jag ut att vara över 40 år?! Eller tror han mamma har blivit yngre?

Nu måste jag duscha och fixa klart lite saker, sedan äta för om en timme ska jag ta bussen till stan och sedan åka vidare till Ronneby. Där hämtar Emelie mig och sen åker vi till Saxemara för att hälsa på Ola och Texas. Ska bli mysigt att träffa alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0