Framgångar för Eskimå på NM

NM-lägret i Göteborg var mycket bra. Vi slipade på det sista innan helgen och lät kroppen nå toppform. Jag och Kim körde mestadels fart och starter under de dagarna för att få det att stämma. Mellan passen blev det lite sol och bad i vacka Delsjön som låg som en spegel. Vi passade även på att gå på bio den sista kvällen. Vi tittade på "sommaren med Göran" som var en lättsam och rolig film som uppladdning inför helgen. Morgonen därpå var det nämligen dags att bege sig till Danmark. Vi åkte med färjan från Göteborg över till Fredrikshamn. Det var soligt och varm under hela resan så vi passade på att vara uppe på däck.

Det blev lördag och det var dags att tävla. Jag och Kim skulle köra 200m på förmiddagen och 1000m på eftermiddagen. Starten gick, tjuvstart men de kallade inte tillbaka det. Vi kom iväg bra men det kändes inte lika bra som det har gjort och jag vet inte riktigt varför men det var svårt att få fäste i vattnet, vi kämpade oss i mål och visste inte om vi kom trea eller fyra. Det är alltid bittert att komma fyra, men vi hade turen på vår sida och tog en bronspeng och då kändes loppet lite bättre. 1000m loppet var ett bra lopp men det var tuffare att ta medalj där. Vi var dock inte så långt efter den andra svenska båten vilket kändes mycket bra.

Söndag morgon, jag var pigg och glad och laddad för dagens 500m lopp, det är nog trots allt min bästa distans. Särskilt nu med bra uppladdning och mer syratålighet. Det var fullt ös från början som gällde, vi hade ingenting att förlora. 200m av loppet återstod och det kändes som vi låg sist. HEPP skrek jag och vi tog in centimeter efter centimeter på de andra båtarna men jag visste aldrig riktigt hur vi låg till. Jag heppade igen när det var ungfär 75m kvar. Men jag hade inga som helst krafter utan paddeln gick av bara vilja och jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Jag ville bara i mål så fort som möjligt. Passerade mållinjen vände huvudet åt höger och såg att vi gick i mål som trea!! Det var riktigt häftigt och riktigt bra presterat. Det var inte vad jag hade räknat med.

Men det visade sig att samträning ger resultat!

Förutom mina två brons tog klubben 11 medaljer till. Det var Michaela, Ilona och Erik som var med i denna medaljskörden. Därmed blev Sverige bästa nation och jag tror Eskimå kan ha blivit bästa svenska klubb!



Härlig paddling på Delsjön




På färjan över till Danmark



Trötta med glada tjejer påväg in till vägning



ESKIMÅ är BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0