Besviken och lurad

Det är vad jag är efter ändringarna i tävlingsprogrammet som går nästa helg i Jönköping.

Jag tycker K2mix cupen har varit väldigt rolig och prestigefull tävling. Det har varit många kanoter och klubbar som har deltagit. Vår klubb har ofta tränat mycket besättning tillsammans blandat tjejer och killar men det var inte förrän i fjol som vi fick börja tävla tillsammans i denna cup och det var riktigt kul! Det höjer verkligen gemenskapen och glädjen i gruppen när man kör sådana saker. Tills nu då all glädje och prestige bara försvann...

Att ändra tävlingsdagen till lördagen när de visste om att flera av oss aktiva i klubben inte kunde medverka då kanske inte var medvetet. Jag vill inte tro det i alla fall men det ser väldigt dåligt ut när Jönköping som arrangörsklubb som ligger tvåa i tävlingen ändrar i programmet veckan innan och Eskimå inte längre kan delta.


Men om det är på ett sådant sätt de vill vinna så får de göra det. För mig kallas det här osportslighet och det är nästan samma sak som att dopa sig!

Du kan även läsa Michaelas tankar kring detta på http://eskimaresor.blogg.se/

Så nu blir det inget tävlande för oss nästa helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0