Säsongsstart i Copenhagen

I helgen var jag i Köpenhamn med klubben, där årets första kanottävling gick av stapeln. Fast jag höll mig på land som ledare. Hjälpte de aktiva att bära kanoter och fixa och dona och även laga mat. Det var både roligt och jobbigt att vara där som coach. På lördagkvällen kändes det nästan som att jag hade tävlat, för så trött var jag efter den långa dagen. Danskarna var ju sega och drog ut på tävlingen för att det blåste så och det blev ett jävla fiasko av tävlingsledningen.
Det blev ändå många fina Eskimå resultat och jag är trots allt nöjd med helgen. Men jag är fortfarnade ganska trött nu.

I eftermiddags var jag ute och rodde igen, i min båt som nu mera är döpt till Princess. Detta var Ilonas förslag och jag gillade det. Det gick väldigt bra trots att det var blåsigt och guppigt av vågorna.

Jag orkar inte skriva mer nu, hörs en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0