Bra avslutning på säsongen

Då var jag tillbaka från Jönköping och säsongen var över. Jag gjorde min första tävling som senior och det gick faktiskt riktigt bra. Jag hade inga direkt förväntingar eller mål under tävlingen, utan skulle bara göra mitt bästa och se hur långt det räckte. Första 500m försöket var lite segt, men gick ändå ganska bra. Men kroppen var inte riktigt van vid syra så man stumnade av mot slutet och det var lika dant i finalen, men jag kom i alla fall 4:a i B- finalen.

Jag körde även distrikts K4 med Emma Möller, Emma Andersson och Sofia Paldanius. Och där varnn vi överlägset så det var mycket kul!!

På dagens 1000m lopp kände jag att jag hade chans att gå till final och gjorde verkligen allt vad jag kunde i försöket. Och det gick riktigt bra. Jag tror till och med att jag ledde efter 300m. Hängde på de andra tjejerna bra, tappade lite mot slutet men inte mer än att jag kom fyra och tog en fin finalplats. Och det var jag redan nöjd med och det kändes som att jag tog ut mig väldigt hårt på försöket så finalen kanske inte gick riktigt lika bra. Men jag kom ju 8:a, bara en sekund från Sofia Paldanius ;) Haha!

3000m loppet var ganska roligt, mycket roligare än 5000m i alla fall. Det hände mer och gick fortare. Jag fick en väldigt bra start och låg nog tvåa ett tag. Men sen kom de andra i fatt snabbt och jag försäkte hänga med Annika Andersson. Det höll väl i 400m sen orkade jag inte mer. Det gick för fort där fram i täten helt enekelt. Men jag slutade 9:a och jag är nöjd.

Kul att avsluta säsongen på ett så bra sätt och starta senior åren så.

Annars var det väldigt trevligt att bo hemma hos Karin. Det var länge sedan jag träffade henne, men nu har vi sagt att vi ska träffas snart igen. På lördagskvällen var jag, Emma och Sandra hemma hos henne och åt god mat. Mycket trevligt!

Men nu är jag trött och tänkte sova. Godnatt vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0