Vad vore en bal på slottet?

Nu är jag hemma från Portugal igen. Kändes ganska skönt att komma hem till sitt egna hus. Men det är kallt och tråkigt ute, så jag hade gärna stannat kvar. Det har varit jättebra i Portugal. Det ända tråkiga var att jag blev lite sjuk de sista dagarna så jag kunde inte träna. Får fortsätta vila några dagar till så jag blir bra.

Jag har drömt och studentbalen två gånger nu. En gång i Portugal och så i natt. Första gången drömde jag att jag inte kom in på studentbalen för jag var tvungen att ha en KOD! Belv helt tokig och sprang runt överallt i min blåa klänning och var irreterad och frågade inte om det räckte med legg? Men inte det inte, den där jävla koden var man tvungen att ha annars kom man inte in! Trots att de visste vem jag var. Galet!

Och i natt drömde jag att klockan var kvart över 6 på kvällen och balen började kl 8. Och jag hade vaken en klänning eller en baldejt! Och allt var helt oplanerat! Jag som skulle fixa allt. Herregud! Hade kollat på ett stall där vi skulle vara samma dag. Men man kan ju inte ha en bal i ett stall!!

Mardrömmar med andra ord. Detta får inte hända, kanske är lite nervös. Eller varför drömmer jag om balen jämt? Blir iförsig påmind om den ganska ofta. Eftersom jag är ansvarig och pappa har hyrt lokalen sedan var mamma och pappa på kustflottansbal i helgen.

Ska nog dricka lite glögg nu och uppleva julstämmningen här. Det är mindre än en månad kvar till julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0